Prodeje nových aut do konce května v ČR vzrostly o 6 procent
Prodej aut na českém trhu za prvních pět měsíců letošního roku vzrostl o šest procent na lehce přes 76 tisíc vozů. Nejprodávanější značkou je již tradičně domácí Škoda Auto s podílem na trhu 31 procent.
Škoda Auto prodala na českém trhu do konce května 23 651 automobilů. Následuje jí Hyundai s prodeji 6 661 aut a na třetí příčce se s těsným odstupem drží Volkswagen se 6 463 prodanými vozy. Dále se už tradičně umístily značky Ford, Renault a KIA.
Nejoblíbenějším modelem na českém trhu je stále Octavia následovaná Fabií a Superbem. Co se týče rozdělení trhu mezi naftové a benzínové vozy, tak za prvních pět měsíců se 56 procent zákazníků rozhodlo pro benzínové auto a 41 procent pro naftový vůz. O zbytek se dělí alternativní pohony.
Prodeje nákladních a lehkých užitkových aut naopak klesly o více než pět resp. Tři procenta.