Nový Peugeot 408 přijede do Česka v první polovině roku 2023

auto, modré, peugeot 408

Peugeot kompletně odhalil svůj nový dynamický fastback, který oživuje název Peugeot 408. Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 k a pouze jeden benzinový motor o výkonu 130 k.

Peugeot 408 vyniká především svou dynamickou siluetou fastbacku. Linie jsou ostré, mřížka chladiče, která přebírá barvu karoserie a dokonale tak splývá s přední částí vozu, je přerušena novým znakem Peugeot v podobě lví hlavy. Překvapivý je obrácený tvar zadního nárazníku, který dodává profilu nebývalou dynamiku. Model 408 stojí na velkých kolech o průměru 720 mm. Dvacetipalcové ráfky mají nezvyklý geometrický design.

Nový Peugeot 408 je 469 cm dlouhý, 148 cm vysoký a jeho rozvor dosahuje 279 cm. Rozchod kol je široký, 159,9 cm vpředu a 160,4 cm vzadu. Peugeot 408 má sice zvýšenou karoserii, ale díky výšce pouhých 148 cm má štíhlý a sportovní profil. Interiér nabízí štědrý prostor ve druhé řadě, místo pro kolena činí 188 mm. Velkorysý je také zavazadlový prostor s objemem 536 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel tento objem vzroste až na 1611 litrů.

Alfa Romeo Milano
Čtete také

Alfa Romeo Milano už není Milano, ale Junior. Změna přišla hned po uvedení

Vzápětí po slavnostním odhalení modelu Alfa Romeo Milano mění automobilka jméno vozu na Alfa Romeo Junior. Proti původnímu jménu se totiž ohradil jakýsi italský úředník.

Nový digitální přístrojový panel je umístěn v úrovni očí těsně nad volantem a má desetipalcový displej. Ve výbavě GT je přístrojový panel k dispozici v technologii 3D. Digitální sdružený panel je plně konfigurovatelný a přizpůsobitelný na míru. Středový desetipalcový dotykový displej je umístěn o něco níže než digitální přístrojový panel ležící přímo před zraky řidiče, a je tak blíže jeho dosahu.

Nabídka pohonů vozu Peugeot 408 zahrnuje dvě plug-in hybridní verze o výkonu 180 a 225 k a benzinový motor o výkonu 130 k. Všechny tři varianty jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8. Za několik měsíců od uvedení těchto pohonů na trh bude následovat plně elektrická verze.

Konstruktéři vozu Peugeot 408 se zaměřili především na efektivitu. Kombinací vynikající aerodynamiky, poměrně malé hmotnosti (od 1 396 kg) a úsporných motorů bylo dosaženo pozoruhodně nízké spotřeby energie, a to jak u verzí s hybridním pohonem, tak u verze se spalovacím motorem o výkonu 130 k.

Nový Peugeot 408 bude uveden na trh na samém počátku roku 2023. Vůz pro evropské i mimoevropské trhy se bude vyrábět ve francouzském městě Mulhouse, následně se rozjede výroba také v továrně v čínském Čcheng-tu pro místní trh.

Zdroj: Peugeot