CX-60: Nová vlajková loď Mazdy je plug-in hybrid
Zbrusu nová Mazda CX-60 PHEV je první plug-in hybrid, který japonská automobilka představuje na evropském trhu SUV.
Nová vlajková loď je nejdůležitějším modelem, jaký Mazda představila za více než deset let. Má v sobě vše, co v uplynulém století vytvořilo firemní DNA, od atraktivního zevnějšku a interiéru až po vynikající japonskou řemeslnou kvalitu, nejmodernější technologické inovace a špičkovou pohonnou jednotku.
V dynamickém stylu Mazdy CX-60 PHEV se odráží elegance nejnovějších trendů v designu Kodo. Ten je výrazem japonské koncepce ma – klidné a důstojné krásy prázdného prostoru. Ta dýchá z každého centimetru tohoto mohutného vozu s motorem vpředu a pohonem zadních kol.
Elegantní a luxusní interiér nezapře dědictví Mazdy a bohatých japonských tradic. Kromě zmíněných inspirací představuje ideu kaičó – záměrné mísení různých materiálů a textur, např. javorového dřeva, kůže napa, jedinečně zpracovaných japonských textilií a pochromovaných detailů. V interiéru byla navíc využita technika, které se říká musubu. Jedná se o japonský způsob spojování tkanin, který inspiroval podobu prošití na přístrojové desce.
Zpracování javorového dřeva zase odpovídá japonské estetice hačo – ta spočívá v asymetrické rovnováze, resp. v záměrné nerovnoměrnosti. Rozmanité vzory i materiály tkanin citlivě reagují na změny světla, japonská šicí technika kakenui vytváří typické stehy s mezerami mezi jednotlivými tkaninami, jimiž je vidět na podkladový materiál.
Moderní technologie zaměřené na řidiče a posádku byly vylepšeny, aby zdokonalily špičkový zážitek z jízdy (Jinba-Ittai) a víc než kdykoli v historii se přizpůsobily specifickým požadavkům každého řidiče. Přelomový systém Mazda Driver Personalisation System pozná, kdo usedl za volant, a automaticky tomu přizpůsobí podobu interiéru – polohu sedaček, volantu a zrcátek, nastavení HUD displeje, dokonce i nastavení zvuku a klimatizace.
Čtěte také: Nejmenší Mazda slaví 30 let. Vešla se do kufru
Mazda CX-60 PHEV je první vlaštovkou značky mezi plug-in hybridy na evropském trhu. Do výbavy patří pohonná jednotka s benzinovým čtyřválcem Skyactiv-G 2.5 s přímým vstřikováním a velký elektromotor s výkonem 100 kW, dále zbrusu nová osmistupňová automatická převodovka a vysokokapacitní baterie s 355 V a 17,8 kWh.
Tato kombinace motorů dosahuje výkonu 327 k / 241 kW a mohutného točivého momentu 500 Nm. Tím pádem jde o nejvýkonnější Mazdu pro běžný provoz v historii. Z 0 na 100 km/h se Mazda CX-60 PHEV dostane za pouhých 5,8 s.
Při provozu pouze na elektromotor vykazuje Mazda CX-60 PHEV vynikající ekologické vlastnosti. Kombinovaná spotřeba podle WLTP je pouhých 1,5 l/100 km a kombinované emise CO2 podle WLTP pouze 33 g/km. Při čistě elektrickém pohonu s rychlostí do 100 km/h má Mazda CX-60 PHEV dojezd přes 60 km.
Nová Mazda CX-60’s Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture nabízí celou řadu vylepšení, takže se zájemci mohou těšit na vynikající jízdní dynamiku. Opět se vše soustředí na řidiče a posádku – díky speciálně zpevněné karoserii cítí řidič reakce vozu bez jakékoli prodlevy, na sedadlech se udržuje rovnováha v jakékoli situaci lépe než dřív, odpružení při jízdě stabilizuje polohu vozu, o stabilitu se stará i jedinečný ovládací systém Kinematic Posture Control (KPC).
Baterie je umístěna mezi přední a zadní nápravu co nejníže, aby se snížilo těžiště vozu. V kombinaci s pohonem všech kol, to výrazně vylepšuje ovladatelnost vozu. Ta se tak vyrovná nejlepším automobilům v prémiovém segmentu.
Do výbavy nové Mazdy CX-60 PHEV kromě toho patří i kompletní řada pokročilých bezpečnostních systémů i-Activsense, takže jízda splňuje požadavky pro pětihvězdičkovou úroveň podle standardu Euro NCAP.
Přibylo několik nových aktivních bezpečnostních systémů: See-Through View – monitorovací kamera nové generace se záběrem 360o umožňuje při parkování pohled skrz vozidlo, což významně zlepšuje viditelnost v malých rychlostech; systém Turn Across Traffic Assist; detektor chodců SBS-R; systém hlídání volného pruhu Emergency Lane Keeping; systém i-Adaptive Cruise Control (i-ACC); varovný systém BSM Vehicle Exit Warning.
Zdroj: Mazda