Prodeje Škody Auto stále rostou
Největší tuzemská automobilka Škoda Auto meziročně zvýšila za první čtvrtletí letošního roku prodeje o 11,8 procenta, když prodala rekordních 242 700 vozů. Za tímto výsledkem stojí především třetí měsíc roku 2012, který byl historicky nejlepším. V březnu prodala Škoda Auto o 12,1 procenta vozů více než loni a celkový prodej se tak ustálil na cifře 95 200 aut.
Škoda Auto si také posílila pozici na světovém trhu, kde její podíl narostl o 0,1 procentního bodu na 1,5 procenta.
Za vynikajícími prodejními výsledky stojí především obrovský zájem ve východní Evropě, zejména pak v Rusku, kde prodejní čísla meziročně vzrostly o 38,7 procenta na zhruba 28 300 aut. Za zmínku stojí také 40procentní nárůst na indickém trhu, kde automobilka prodala 11 500 vozů a výsledek Číně, kde prodeje vzrostly o 8,9 procenta na bezmála 60 tisíc aut.
Škodě se ale daří i na západě od našich hranic. Kupříkladu v Rakousku se letos prodalo o 23,6 procenta více aut než loni, ve Velké Británii o 22,8 procenta a i v patriotické Francii, kde prodeje narostly o 19,3 procenta.
Automobilce se daří i na domácím trhu, kde sice prodeje nerostou tak markantně, ale i 3,3procentní nárůst lze považovat za úspěch. V Česku se tradičně nejlépe vede modelům Octavia, přibývá však zájemců o model Yeti a Superb.
Nejprodávanějším modelem značky v prvním kvartále je stále Octavia se 109 400 prodanými kusy, což představuje meziroční nárůst o 15,5 procenta. Nejvyšší růst prodeje, 30,4 procenta, zaznamenal Yeti s 21 400 prodanými auty, naopak pokles prodejů o 10,7 procenta registruje automobilka u modelu Superb, kde prodeje činí 27 600.