Subaru Solterra: První elektromobil značky je sourozencem Toyoty
Subaru oficiálně představilo svůj první ryze elektrický model Solterra. Vůz určený pro trhy po celém světě, je výsledkem spolupráce se značkou Toyota. Technika bude základem i pro další budoucí elektrické vozy obou značek.
Elektrická platforma e-Subaru Global Platform se vyznačuje mimořádnou jízdní dynamikou přinášející vysokou úroveň stability a obratnosti, která zcela přesně odpovídá řidičovým pohybům volantem. Akumulátor dodávající energii elektrickému pohonu je umístěn v podlaze vozu, kde je součástí jeho nosné struktury. Přispívá tak nejen k nízkému těžišti, ale také k mimořádně vysoké tuhosti a pevnosti celé karoserie.
Subaru Solterra je vybavena systémem pohonu všech kol využívajícím pro pohon každé z náprav jeden samostatný elektromotor. Model využívá nových možností daných rychlostí reakcí elektrických motorů a možností plně variabilního rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Díky tomu dokáže maximalizovat efektivitu využívání dostupné přilnavosti každého ze čtyř kol.
Stejně jako je tomu o ostatních SUV modelů Subaru, také Solterra je vybavena systémem X-MODE, který přináší více kontroly při jízdě na nezpevněných površích. Další zlepšení jízdního projevu dodává nová funkce Grip Control, která umožňuje stabilní jízdu konstantní rychlostí na různých typech nezpevněných povrchů.
S délkou 4 690 mm, šířkou 1 860 mm a výškou 1 650 mm je Solterra rozměrově blízko modelu Toyota bZ4X, s níž sdílí také rozvor 2 850 mm. Vnějším designem jsou ale oba vozy výrazně odlišné. S kontroverzí bude možná přijato nové pojetí interiéru. Solterra dostala nízkou palubní desku s hlavními přístroji, které jsou poprvé u Subaru umístěné vysoko na ní a viditelné při pohledu přes volant.
Martin Šidlák