Nissan plánuje obnovit značku Datsun
Japonská automobilka po vzoru svého aliančního partnera Renault hodlá reinkarnovat zaniklou značku Datsun, pod kterou hodlá prodávat především levné a dostupné automobily zejména na rozvíjejících se trzích.
Automobily se jménem Datsun nesjíždějí z výrobních linek už 30 let. Jejich návrat je naplánován na rok 2014. První model automobilky automobilka plánuje nabízet nejprve v Indii, Indonésii a Rusku. Cena prvního modelu by měla oscilovat kolem 500 tisíc jenů, tedy v přepočtu cca 115 tisíc. Nissan plánuje vyrobit a prodat ročně 300 tisíc kusů.
Nissanu se v poslední době náramně daří. Jeho zisk ve třetím finančním kvartálu vzrostl o tři procenta na 82,7 miliardy jenů a odhady celkového ročního zisku napovídají, že jeho výše předčí přední japonské hráče v podobě Toyoty a Hondy, a to i přes fakt, že jej rovněž zasáhlo ničivé zemětřesení z loňského roku.