Škoda Enyaq Coupé iV: Elektrické BMW X6 po mladoboleslavsku

auto, elektrické, Škoda, Enyaq

Druhou karosářskou variantou elektromobilu Škoda Enyaq je čtyřdveřový model Enyaq Coupé iV s  elegantní, splývající zádí. Nabízí dvě různé kapacity baterie, tři výkonové stupně a pohon zadních nebo všech kol. Škoda Enyaq Coupé iV v kombinaci se silnější baterií dosahuje dojezdu více než 535 km v režimu WLTP.

Škoda Enyaq Coupé iV doplňuje nabídku vozu Enyaq iV a přináší zákazníkům ještě dynamičtější vzhled. Rodinám nabízí velkorysý prostor až pro pět cestujících a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Nová modelová varianta je k dispozici ve třech výkonových stupních. Verze Enyaq Coupé iV 60 a Enyaq Coupé iV iV 80 mají pohon zadních kol, verze Enyaq Coupé iV 80x disponuje pohonem všech kol. Díky lepší aerodynamice oproti modelu Enyaq iV a hodnotě součinitele odporu vzduchu cx 0,247 je Enyaq Coupé iV ještě úspornější. V kombinaci s výkonnější baterií a pohonem zadních kol tak činí dojezd více než 535 km v režimu WLTP. Krátké dobíjecí časy umožňuje rychlé nabíjení, které je součástí standardní výbavy. V interiéru zaujme centrální obrazovka s 13″ displejem.

Nová Škoda Enyaq Coupé iV má ještě emocionálnější vzhled než Enyaq iV. Standardně dodávaná panoramatická prosklená střecha padá od B sloupku jemně dozadu. Enyaq Coupé iV je délkou 4 653 mm o 4 mm delší a výškou 1 617 mm o 1 mm vyšší než Enyaq iV. Oba modely mají stejnou šířku a stejný rozvor, které činí 1 879 mm, respektive 2 765 mm. Objem zavazadlového prostoru, který činí 570 l, se příliš neliší od hodnoty 585 l vozu Enyaq iV.

Toyota Hilux GR Sport, pick-up
Čtete také

Test Toyota Hilux GR Sport pick-up: Má výkon i terénní schopnosti?

Test Toyota Hilux GR Sport. Toyota Hilux je bezpochyby jednou z legend Rally Dakar. Ale zatímco na závodních tratích vítězí Hilux…

Škoda Enyaq Coupé iV přináší inovativní výběr designů interiéru namísto klasických výbavových stupňů a přehlednou strukturu nabídky. Jednotlivé interiéry, jejichž styl, barvy a materiály jsou spolu vkusně sladěny, se inspirují světy moderního bydlení. Součástí standardní výbavy je interiér Loft. Jedná se o moderní, pohodlný, rodinný interiér. Harmonická kombinace šedé a černé barvy je elegantní a nadčasová. Na přání jsou nabízena další designová provedení interiéru. Některá z nich používají trvale udržitelné materiály. Například sedadla interiéru Lodge jsou potažena látkou, kterou tvoří ze 40 % přírodní vlna s certifikátem společnosti Woolmark. Zbylých 60 % potahu sedadel je tvořeno polyesterem ze 318 recyklovaných PET lahví. Interiér ecoSuite nabízí sedadla potažená kůží v koňakové barvě. Kůže se vyrábí mimořádně ekologickým způsobem, neboť se k jejímu vyčinění používá namísto chemikálií extrakt z listů olivovníku.

Škoda Enyaq Coupé iV nabízí dvě různé kapacity baterie a tři výkonové stupně. Baterie modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen jsou umístěny v podlaze mezi přední a zadní nápravou. Základní výkonovou verzí je Enyaq Coupé iV 60 o výkonu 132 kW. O pohon zadních kol se stará jednostupňová převodovka. Jeho lithium-iontová baterie má kapacitu 62 kWh, respektive 58 kWh netto. Verze Enyaq Coupé iV 80 disponuje výkonem 150 kW a pohonem zadních kol. Jeho baterie má kapacitu 82 kWh, resp. 77 kWh netto a v kombinaci se skvělou aerodynamikou (hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,247) umožňuje nejdelší možný dojezd, který činí více než 535 km.

Stejnou baterii využívá také verze Enyaq Coupé iV 80x o výkonu 195 kW. Tato verze disponuje pohonem všech kol díky druhému elektromotoru o výkonu 80 kW, který je umístěn na přední nápravě. Enyaq Coupé iV lze dobíjet například pomocí wallboxu Škoda iV Charger na střídavý proud s výkonem až 11 kW. Dobíjení tak trvá 6 až 8 hodin. Vůz lze také dobíjet na veřejných rychlodobíjecích stanicích na stejnosměrný proud až do výkonu 125 kW. Na přání je dostupná přenosná nabíječka iV. Jedná se o mobilní řešení s vyměnitelnými propojovacími konektory.

Zdroj: Škoda Auto