TEST: Ford Focus Combi – Praktičtější varianta
Provedení kombi je u nás velmi populární. V případě Fordu Focus za něho v porovnání s hatchbackem připlatíte 34 000 Kč.
Třetí generace Fordu Focus vstoupila na trh bez většího ostychu rovnouve třech klasických karosářských variantách. Hatchback již naším testem prošel, takže nyní přišla řada na variantu kombi, která je a bude bez pochyb i velmi oblíbenou volbou pro firemní vozy.
Kombík nabízí stejně jako hatchback velmi moderní design, širokou paletu motorizací i plnou bezpečnostní výbavu doplněnou o řadu asistentů, které známe spíše z vyšších tříd. A tato výbava nechyběla ani našemu testovanému kousku ve specifikaci 2.0 TDCi 120 kW Titanium s dvouspojkovou automatickou převodovkou Powershit . S nadsázkou lze říci, že tento automobil zvládá jízdu vlastně úplně sám. Disponuje systémem prevence nárazu při nízké rychlosti, hlídá a koriguje řidiče, aby nevybočil z jízdního pruhu, sám si zapne stěrače, sleduje dopravní značení a upozorňuje na maximální povolenou rychlost či zákaz předjíždění. Sám navíc přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly a díky adaptivnímu tempomatu zvládne jízdu po dálnici či městském přivaděči úplně sám.
A když dojede do cíle, sám může i zaparkovat. Přítomný je taktéž systém BLIS pro hlídání mrtvého úhlu a osobně si vždy velmi rád zvykám na systém bezklíčového vstupu, který nechybí ani zde. Vnitřek focusu by ale mohl být pro některé řidiče menším zklamáním. Prostoru tu není nadbytek, za což může objemná přístrojová deska, která okrádá cestující na předních sedadlech o potřebný pocit vzdušnosti. Na samotné pojetí interiéru si ale bude také třeba chvíli zvykat, stejně jako na skvěle tvarovaný volant, na kterém se ale nachází celá řada tlačítek a ovladačů. Orientace zkrátka vyžaduje trochu času a zvyk.
Jinak to s místem v automobilu není zase tak zlé a lze ho přirovnat k průměru nižší střední třídy. Ostatně jako objem zavazadlového prostoru, který nabízí kapacitu 476 litrů. Nutno však podotknout, že skvěle využitelných díky pravidelnému tvaru i nízké nákladové hraně.
A jak se Ford Focus Kombi nejdražší specifikace v ceníku řídí? Jízdní vlastnosti vozu jsme vychvalovali již v testu hatchbacku a zde se nebude nic měnit. Focus potěší jak řidiče, tak i posádku, která se může těšit na velmi komfortní jízdu. Pokud jde o nejsilnější turbodiesel z nabídky, nelze mu upřít slušnou dynamiku, ale na druhé straně mu uděluji výtku za poněkud hlučnější chod ve vyšších otáčkách a vyšší spotřebu, která se v průměru pohybuje kolem 6,5 až sedmi litry na sto km. Na spotřebu se ale bude orientovat spíše slabší dvoulitrová jednotka či agregát 1.6 TDCi, který nabízí o poznání větší flotilový potenciál. Pochválit musím i automatickou dvouspojkovou převodovku, která řadí velmi rychle a intuitivně. Snad jen při rozjezdech a přeřazování v nízkých otáčkách má ještě drobnou rezervu.
Nevýhodou testovaného provedení je poměrně vysoká cena začínající na hranici 713 890 Kč, která padá díky zaváděcímu bonusu 65 000 Kč alespoň na 648 890 Kč. Pro flotilový provoz však budou určeny spíše vozy se střídmější výbavou a pohonnými benzinovými či dieselovými jednotkami o objemu 1,6 l, jejichž zaváděcí cena osciluje kolem 350 000 Kč.
Technické údaje: Ford Focus Kombi 2.0 TDCi
Cena od: 713 890 Kč (s DPH)
Motor:
Charakteristika: naftový přeplňovaný čtyřválec
Maximální výkon: 120 kW/3750 ot./min
Maximální točivý moment: 340 Nm/2000 ot./min
Dynamika a spotřeba:
Maximální rychlost: 215 km/h
Zrychlení: 9,1 s
Spotřeba (město/mimo/kombi): 6,8/4,4/5,3 l/100 km
Emise CO2: 139 g/km
Rozměry:
Délka/šířka/výška: 4556/1858/1505 mm
Rozvor: 2648 mm
Objem zavazadlového prostoru: 476 l
Pohotovostní hmotnost: 1570 kg
{gallery}automobil_ve_firme/ford_focus_combi{/gallery}