Audi Q4 e-tron je prvním elektrickým kompaktním SUV značky

Audi Q4 elektromobil

Nový elektrický model Audi Q4 e-tron je prvním kompaktním elektromobilem značky. Dostane rovnou dvě karosářské varianty. První vozy dorazí na evropské trhy v červnu 2021.

Po specifických modelech, které stály vzhledově mimo standardní automobilové třídy a pyšnily se zajímavostmi typu kamery místo zpětných zrcátek, případně vysokým výkonem (e-tron GT) přichází Audi s prvním eletromobilem, který míří do třídy kompaktních SUV či crossoverů. Audi Q4 e-tron bude také nejlevnějším elektromobilem Audi, byť cena asi i tak bude přes milion korun.

Nabídku tvoří tři varianty pohonu a na jejím vrcholu stojí model quattro s nejvyšším výkonem 220 kW (299 k). Všechny verze nabízejí jízdu s nulovými lokálními emisemi a dlouhým dojezdem, rychlé nabíjení s možností prodloužit během deseti minut dojezd za ideálních podmínek (WLTP) o 130 kilometrů a komfortní nabíjení v rámci služby e-tron Charging Service. Q4 40 e-tron s pohonem zadních kol dosahuje v jízdním cyklu WLTP dojezdu až 520 kilometrů.

V České republice bude Audi Q4 e-tron ve srovnání s Německem nabízen s bohatší sériovou výbavou, rozšířenou tovární zárukou na 4 roky / 120 000 km a servisním balíčkem pokrývajícím 5 let s nájezdem do 120 tisíc kilometrů. Ceny jednotlivých modelů pro Českou republiku budou oznámeny se zahájením předprodeje 22. dubna 2021. V Německu je startovací cena 41 900 eur. První vozy Audi Q4 e-tron dorazí na evropské trhy v červnu 2021.

Renault Captur
Čtete také

Renault Captur facelift: Pětice pohonů, nechybí LPG a hybrid

Na nejvytíženější část trhu, do segmentu městských SUV, které představují 50 % prodejů segmentu B a 30 % celkového trhu, vstupuje facelift modeul Renault Captur.

Obě kompaktní SUV s elektrickým pohonem sjíždějí na přání z montážní linky se světlomety Matrix LED, které co nejlépe osvětlují vozovku, aniž by oslňovaly ostatní účastníky silničního provozu. Světovou novinkou jsou různé varianty charakteristického světelného designu. Řidič má v ovládacím systému MMI touch na výběr čtyři různé digitální světelné designy.

S vnější délkou 4,59 metru nabzí Audi Q4 e-tron zavazadlový prostor 520 až 1490 litrů, ve verzi Sportback to je 535 až 1460 litrů pod elektricky ovládaným zadním výklopným víkem. Za oba modely je možné připojit přívěs o hmotnosti až 1000 kilogramů (brzděný, při stoupání 12 procent), u příslušných variant quattro to může být dokonce až 1200 kilogramů.

Q4 40 e-tron (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 17,3 – 16,3 (EU), kombinované emise CO2 v g/km: 0) ujede na jedno nabití akumulátorů až 520 kilometrů (WLTP). Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 125 kW lze za ideálních podmínek doplnit během deseti minut dostatek elektrické energie pro ujetí cca 130 kilometrů (WLTP).

Přístrojová deska je zaměřena na řidiče a rozdělena do samostatných částí. Přístrojová deska nese dva displeje, které jsou současně designovým prvkem. Ozdobné obložení na straně spolujezdce se bude krátce po uvedení na trh dodávat na přání s novou technickou tkaninou, která obsahuje recyklované materiály. Samostatný horizontální ovládací panel nese volič provozních režimů pohonu. Ve sportovním interiéru S line jsou sedadla čalouněna tkaninou s vysokým podílem recyklovaného polyesteru. Pro sedadla jednoho vozu se zužitkuje 26 recyklovaných lahví PET o objemu 1,5 litru.

Obě nová elektricky poháněná SUV značky Audi mohou uživatelé nabíjet střídavým (AC) nebo stejnosměrným (DC) proudem. V závislosti na sadě akumulátorů lze využívat různé nabíjecí výkony. U kompaktní akumulátorové baterie dosahuje nabíjecí výkon až 7,4 kW (AC), ale při rychlém nabíjení HPC (High Power Charging) stejnosměrným proudem (DC) to může být až 100 kW. Velká sada akumulátorů umožňuje ve standardní výbavě nabíjecí výkony až 11 kW (AC), resp. až 125 kW (HPC).

Na přání dodává Audi pro všechny varianty modelu Audi Q4 e-tron sportovní podvozek, který karoserii snižuje o 15 milimetrů (sériová výbava verze S line). Kromě toho je k dispozici systém Audi drive select s různými jízdními režimy (sériová výbava verze Sportback) a progresivní řízení, jehož převod je s rostoucím úhlem otočení volantu strmější (sériová výbava verzí quattro). Audi drive select se dodává i pro Sportback s pohonem zadních kol. Podvozek s adaptivními tlumiči – výbava na přání pro všechny varianty pohonu – rozšiřuje škálu zážitků z jízdy. Nabídka kol sahá od 19 do 21 palců a obsahuje několik aerodynamických designů. Dalekosáhle uzavřený design kol přispívá k hospodárnosti provozu.

Zdroj: Audi