Nový Peugeot 308: méně spalovacích motorů, více hybridů

auto, zelené, peugeot 308

V další generaci se představil nový Peugeot 308. Navazuje na modely 2008, 3008 a 5008, žádná velká překvapení neočekávejte. Jen bude méně spalovacích motorů, zato přibudou dva plug-in hybridy. Zatím se ukázala jen varianta hatchback, ale dobrou zprávou je, že bude i kombík a možná ještě nějaká třetí varianta v podobě crossoveru.

Zvenku se nový Peugeot 308 velmi přiblížil nedávno modernizovaným modelům 2008, 3008 a 5008. Proti své předchozí generace ale došlo díky prodloužení rozvoru o 55 mm (267,5 cm) k protažení siluety ve prospěch prostoru na zadních sedadlech, zatímco díky snížení výšky o 20 mm došlo k optickému prodloužení kapoty. Celkvá délka se zvýšila na 436 cm (+11 cm).

Nehoda na přejezdu pixabay
Čtete také

Každá desátá nehoda na přejezdu končí tragicky. Které přejezdy jsou nejnebezpečnější?

Podle Portálu nehod končí každá desátá nehoda na přejezdu smrtelným zraněním – v naprosté většině případů na straně osádky vozu. Je to výrazně více než průměr pro ostatní dopravní nehody.

Jako první model značky dostal nový Peugeot 308 nový znak, který je umístěn na masce chladiče a zcela jí dominuje. Zvýrazňuje ho i mřížka, která se k němu postupně sbíhá. Radar sloužící asistenčním systémům řízení se dočkal vylepšení z hlediska vzhledu i technologií. Je ukrytý za znakem značky. Registrační značka se přesunula do spodní části.

Přední světlomety používají již od základní úrovně výbavy technologii LED. Navazují na ně světla pro denní svícení ve tvaru tesáků směřujících k přednímu nárazníku. U verzí GT/GT Pack jsou Full LED světlomety ještě tenčí. Uvádějí Peugeot Matrix LED Technology, jejíž výsledkem je větší účinnost a bezpečnost v každodenním provozu. Zadní světlomety využívají technologii Full LED. Mají podobu lvích drápů a vytvářejí tak pro značku typický světelný podpis.

Uvnitř pak je nejnovější palubní deska i-Cocpit. Digitální přístrojový 10“ panel umístěný na úrovni očí je k dispozici od úrovně Active Pack, u GT je trojrozměrný. Sériově je montovaný 10″ středový dotykový displej. Je umístěný o něco níže než digitální přístrojový panel, a je tak blíže k dosahu řidiče, ale o něco méně v v jeho zorném poli, což se možná stane předmětem kritiky. Od úrovně výbavy Allure se ve voze nový Peugeot 308 objevují plně konfigurovatelné virtuální přepínače i-toggles, které nahrazují klasický panel klimatizace. Nový kompaktní volant má v sobě zabudovaná čidla, která rozpoznají úchop volantu při používání nových asistenčních systémů řízení.

Nový Peugeot 308 má objem zavazadlového prostoru 412 litrů, z toho 28 litrů v odděleném prostoru pod kobercem. Po sklopení opěradel zadních sedadel může dosáhnout až 1 323 litrů.

Pro pohon budou sloužit ve spalovacích verzích pouze benzinový motor 1.2 a dieselový 1.5. První s výkony 110 nebo 130 koní, druhý 130 koní. Kombinovány budou s 6stupňovou manuální nebo 8stupňovou automatickou převodovkou. Novinkou ale budou dva plug-in hybridní pohony:

HYBRID 225 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 180 k (132 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise od 26 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km (podle protokolu WLTP);

HYBRID 180 e-EAT8 / pohon 2 kol / spojení motoru PureTech 150 k (110 kW) a elektromotoru 81 kW s automatickou osmistupňovou převodovkou e-EAT8 / emise CO₂ od 25 g/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km (podle protokolu WLTP).

Nový Peugeot 308 se na evropský trh dostane ve 2. pololetí roku 2021 a bude se vyrábět ve francouzské továrně v Mulhouse.

Zdroj: Peugeot