Papričky, zázvor, wasabi: Toyota Aygo X Prologue má ostré barvy i design
Toyota představila na základě modelu Aygo jeho výraznou designovou variantu. Toyota Aygo X Prologue chce dokázat, že ani třída cenově dostupných minivozů do města může být designově atraktivní.
První Toyota Aygo byla uvedena na trh v roce 2005. Pro Českou republiku byla speciální v tom, že se společně s dalšími minivozy značek Peugeot a Citroën vyráběla v české továrně u Kolína. Dnes už fabrika patří pouze Toyotě a ta pro ni plánuje další rozvoj, přesouvá se sem například výroba modelu Yaris. Pokračovat by zde měla i třetí generace modelu Aygo, jejímž předobrazem je právě představená Toyota Aygo X Prologue.
První publikované informace se týkají především designu. Výrazný dvoubarevný lak karoserie se odrazil v jedinečném ostrém profilu. Pocit dynamiky ve prospěch agresivnější sportovní image ještě akcentuje nová klínovitá linie střechy. High-tech přední světlomety ve tvaru křídel obepínají horní část kapoty motoru. O něco níže zaujme velká maska chladiče, mlhová světla a kryt nárazníku, ve všech případech s motivem šestiúhelníku.
V ochranném krytu zadního nárazníku konstruktéři umístili držák k upevnění nosiče jízdních kol. Profil vozidla ještě akcentuje integrovaný střešní nosič, který svým vzhledem opticky navazuje na šestiúhelníková zadní světla s nenásilným poukazem na tradici modelu. Ve vnějším zpětném zrcátku je upevněna akční kamera.
Pro podtržení ostřejší podoby vozu použili návrháři výrazné barvy. Vybírali z konkrétních ingrediencí, kterými jsou chilli papričky, zázvor, wasabi a černý pepř. Další možností, jak posunout barevnost na novou úroveň, bylo použití dvoubarevného lakování karoserie. Aygo X Prologue posouvá barevnou kvalitu o stupínek výše jemným popraškem modrých metalických vloček ve směsi laku. S ohledem na výsledný oslnivý efekt tento lak dostal označení „zářivá chilli červená“.
Nová generace modelu Aygo by měla přijít na trh kolem polovinu roku 2022. Vůz by měl být 3700 mm dlouhý s rozvorem 2430 mm a výškou 1 500 mm. Pod kapotou by měly být výhradně benzinové motory, pravděpodobně litrový tříválec kombinovaný s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou CVT. Jak moc se designově bude podobat konceptu Toyota Aygo X Prologue se ještě ukáže.
Martin Šidlák