Sedm z deseti zákazníků Shell má věrnostní kartu
Podle exkluzivního průzkumu agentury STEM/MARK jsou karty Shell v České republice nejrozšířenější věrnostní kartou mimo potravinářský a kosmetický segment.
O užitečnosti věrnostních programů jsou podle STEM/MARK přesvědčeny téměř tři čtvrtiny respondentů. Většina dotázaných (66 %) věří, že jsou věrnostní programy výhodné jak pro firmy, tak pro zákazníky, tedy členy daného programu. Skeptičtější jsou v tomto případě muži (56 %) oproti ženám (76 %).
Nejčastěji Češi využívají věrnostní programy v segmentu rychloobrátkového zboží, tj. supermarkety a nákupní centra (51 %). Na otevřenou otázku ohledně vlastnictví věrnostních karet uvedli respondenti veliké množství nejrůznějších produktů. Někteří dotázaní dokonce uvedli 10 a více karet. Dominantní postavení má Tesco Club Card. Její vlastnictví uvedlo 41 % respondentů. Shell se umístil s 14 % na čtvrtém místě za dalšími zástupci segmentu rychloobrátkového zboží a mezi provozovateli čerpacích stanic jednoznačně vede. „Velmi si vážíme toho, že 7 z 10 zákazníků, kteří přijíždějí na naše čerpací stanice, má naší věrnostní kartu,“ uvedl Petr Šindler, manažer vnějších vztahů společnosti Shell Czech Republic.
Karty přitom vlastní více ženy než muži a počet karet stoupá s výší vzdělání. Žádnou kartu nemá 1/5 respondentů. „Stejný průzkum jsme letos realizovali také na Slovensku, a to ve spolupráci s agenturou GFK. Ve většině otázek byly odpovědi velmi podobné českým. Pokud jde ale o počet věrnostních karet, je počet mírně vyšší. 29,4 % dotázaných uvedlo vlastnictví tří až čtyř věrnostních karet, dvě má ve své peněžence 24,3 % respondentů,“ řekla Laura Frankendorferová, marketingová manažerka věrnostního programu Shell CLUBSMART.