Green NCAP: Dieselový Mercedes porazil hybridní Hondu

auto, červené, peugeot

Společnost Euro NCAP nedávno rozšířila svoje hodnocení. Kromě tradičních nárazových testů začala vydávat i tzv. „zelené“ hodnocení aut. Aktuální rozsáhlé měření ekologické zátěže vozidel Green NCAP přineslo pár překvapivých zjištění. Nejvyšší hodnocení si odnesly dva elektromobily, naftový Mercedes ale dokázal překonat hybridní Hondu.

Přísným testům bylo v hodnocení Green NCAP podrobeno celkem 24 vozidel. Testovaní bylo zaměřeno na množství vyprodukovaných skleníkových plynů a dalších škodlivých částic a energetickou účinnost. Prozatím jde o první fázi testování, která sw v budoucnosti rozšíří o započítání emisní stopy pri výrobě paliv a elektřiny a zohlední celý životní cyklus vozidel.

auto, Renault, Megane, elektromobil
Čtete také

Ojetý elektromobil v Česku: 3,5 roku starý za 620 00 Kč

V Česku se prodává stále nejvíc benzínových vozů, ale rychle roste počet ojetých elektromobilů. Nejčastěji se prodává BMW i3.

Výsledky byly prezentovány tradičně pomocí hvězdiček. Nejvyšší počet pěti hvězdiček si v Green NCAP odnesly elektromobily Hyundai Kona a Renault Zoe, které získaly 10 bodů v každé ze tří hodnocených kategorií. Pak ovšem následuje odstup a 3,5 hvězdičky získalo jediné vozidlo, hybridní Toyota C-HR. Rovněž hybridní Honda CR-V získala jen 2,5 hvězdičky, čímž ji předběhla celá řada nejen benzinových aut, ale i naftový Mercedes C 220d nebo Seat Ibiza na CNG. Toyota totiž podle Green NCAP disponuje lépe pracujícím hybridním pohonem, kdy spolu benzinový a elektrický motor lépe spolupracují.

Mercedes zabodoval díky svému systému kontroly a snižování emisí, které se sice nevyrovnají elektromobilům, podle organizátorů přesto dokazují, čeho lze dosáhnout při dobré konstrukci motoru a následném zpracování výfukových plynů. Tři hvězdičky si kromě Mercedesu C a Seatu Ibiza připsaly ještě Peugeot 208, Peugeot 2008, Renault Clio, Renault Captur a Volkswagen Polo. Zbytek aut pak v hodnocení propadl zejména kvůli vyšší hmotnosti, horší aerodynamice a kvůli tomu vyšší spotřebě.

Martin Šidlák