Nový Citroën C5 Aircross odhalen, je větší, luxusnější a také elektrický

CItroën C5 Aircross

Kompletní obnova modelové řady Citroën končí uvedením nové generace SUV Citroën C5 Aircross. Největší vůz v nabídce narostl v rozměrech, luxusu i paletě pohonů, která se rozrostla o elektromotor.

Díky možnostem, které nabízí platforma Stellantis STLA Medium má nový Citroën C5 Aircross větší rozměry než předchozí generace: 4 652 mm na délku (+150 mm) a 1 902 mm na šířku. Rozvor náprav dosahuje 2 784 mm, což je o 60 mm více než u předchozího modelu C5 Aircross, přičemž toto prodloužení je téměř celé využité pro nohy zadních cestujících.

Platforma umožňuje použití kol s průměrem 740 mm (+20 mm) v kombinaci s ráfky o velikosti až 20 palců, což je u značky Citroën vůbec poprvé. Nový C5 Aircross používá barevné klipy, které jsou designovým znakem modelů Citroën poslední generace. Tyto prvky personalizace jsou vyměnitelné a umožňují vůz graficky odlišit. Štíhlé vertikální prvky ve zlaté nebo leskle černé barvě jsou umístěny na předních dveřích a přední části vozu.

Nový Citroën C5 Aircross je vybaven největší centrální HD dotykovou obrazovkou, jakou kdy vozy skupiny Stellantis nabízely o úhlopříčce 13 palců. Pevný stavový řádek trvale zobrazuje čas, venkovní teplotu, úroveň nabití telefonu atd. Obrazovka slibuje velkou přizpůsobitelnou plochu pro zobrazení 3D navigace, ovládání systému infotainmentu a programování widgetů pro přímý přístup k určitým funkcím, které lze na obrazovce umístit podle potřeby a v různých velikostech. Má také pevný ovládací panel pro rychlý a snadný přístup k domovské stránce horní obrazovky, k telefonu, hlavnímu nastavení vozidla atd. a přímý přístup k ovládání klimatizace řidiče a spolujezdce.

Základem nabídky pohonů bude spalovací motor s technologií Hybrid 48V kombinující tříválcový turbomotor nové generace o objemu 1,2 litru s výkonem 136 k (100 kW) se synchronním elektromotorem s permanentními magnety o výkonu 12 k (9 kW – maximální výkon 28 k / 21 kW), který je napájen z baterie o kapacitě 0,9 kWh umístěné pod sedadlem řidiče. Elektromotor je součástí nové šestistupňové automatické převodovky eDCS.

Další možností bude plug-on hybrid, který kombinuje čtyřválcový turbomotor o objemu 1,6 litru s výkonem 150 k (110 kW) s elektromotorem o výkonu 92 kW (125 k), který je napájen z baterie o kapacitě 21 kWh umístěné pod podlahou uprostřed vozu. Vůz tak dosahuje kombinovaného výkonu 195 k (143 kW). Elektromotor je součástí nové sedmistupňové dvouspojkové automatické převodovky eDCS.

Na výběr bude dále možnost zvolit jeden ze dvou elektrických pohonů:

  • Dojezd až 520 km s výkonem 210 k s motorem o výkonu 210 k / 157 kW v kombinaci s baterií s užitečnou kapacitu 73 kWh, která nabízí dojezd 520 km.
  • Dojezd až 680 km s výkonem 230 k s dojezdem 680 km, motorem o výkonu 230 k/170 kW a baterií s užitečnou kapacitou 97 kWh.

Zdroj: Citroën