5na5 Zaměřeno na elektromobilitu: Čtenáři testují Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7

Kruhový test pětice rozdílných testerů s pěti různými modely už organizoval magazín Flotila opakovaně. Nyní máme za sebou další díl, který zahrne modely Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQE, Škoda Enyaq, MG4 a Volkswagen ID.7.

Všechny modely postupně otestuje Petr Duspiva, obchodní zástupce O2; ekonom Vít Mišáček; prezident Elektrotechnického svazu českého a člen představenstva Hospodářské komory České republiky Radek Roušar, Nikol Richterová ze společnosti Robert Bosch a herec Martin Písařík. Tento týden vás seznámíme s dojmy našich testovacích jezdců z modelu Volkswagen ID.7.

Vít Mišáček, ekonom:

Volkswagen ID.7 je digitální reinkarnací Passatu – elegantní, kultivovaný a přesný. Dlouhé přesuny zvládá bez mrknutí oka, karoserie působí sebevědomě, interiér je vzdušný, klidný a výborně odhlučněný. Podvozek je komfortní a pocit z řízení? Není to sportovec, ale rozhodně to není ani unylá krabice na kolech. Prostě solidní, suverénní společník na cestách.

Z infotainmentu je cítit typický německý smysl pro detail… až na to, že ovládání klimatizace přes dotykovou obrazovku by se dal použít jako test trpělivosti nových zaměstnanců. Po pěti dotycích a třech kliknutích si začnete přát zpátky manuální kolečko z roku 2008. Celý displej je sice tak velký, že by na něm šlo promítat finále Ligy mistrů, ale je jen o chlup míň intuitivní než úhradová vyhláška ministerstva zdravotnictví.

A co rekuperace? Jednoduchá, spíš decentní. Žádná divočina, žádné radikální brzdění motorem, zapomeňte na jízdu jedním pedálem. Auto si reguluje intenzitu po svém a vy jen doufáte, že pochopilo, že jedete z kopce a tudíž by měl dobíjet akumulátor.

Co mu ale nelze upřít, je výbava plná chytrých asistentů: adaptivní tempomat, hlídač mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu… V ID.7 si připadáte jako v autě, které ví, co děláte, ještě než to uděláte. Ano, trochu děsivé. Ale taky pohodlné.

Volkswagen ID.7 je racionální, prostorný a velmi dobře postavený elektromobil, který mluví jazykem fleetových manažerů. Srozumitelně, sebejistě, bez zbytečných emocí. A právě proto bude velmi těžké mu něco vytknout – i když by se občas hodilo, kdyby aspoň trochu překvapil.