5na5 Zaměřeno na elektromobilitu: Čtenáři testují Mercedes-Benz EQE

Kruhový test pětice rozdílných testerů s pěti různými modely už organizoval magazín Flotila opakovaně. Nyní máme za sebou další díl, který zahrne modely Hyundai Kona, Mercedes-Benz EQE, Škoda Enyaq, MG4 a Volkswagen ID.7.
Všechny modely postupně otestuje Petr Duspiva, obchodní zástupce O2; ekonom Vít Mišáček; prezident Elektrotechnického svazu českého a člen představenstva Hospodářské komory České republiky Radek Roušar, Nikol Richterová ze společnosti Robert Bosch a herec Martin Písařík. Tento týden vás seznámíme s dojmy našich testovacích jezdců z modelu Mercedes-Benz EQE.
Martin Písařík, herec a moderátor:
Jooo, tak na tohle jsem se jako dítě z dělnické rodiny opravdu těšil. Mercedes! Opravdový Mercedes! Pro mne to bylo vždy auto vyšších tříd, spousta peněz a netušil jsem, za co. Ale hned, jak jsem auto uviděl a sedl dovnitř, okamžitě jsem pochopil, že všechno okolo mne, je tu pro mé pohodlí, pro to, abych se za volantem cítil dobře a bezpečně a hlavně, rychle jsem veškeré ovládání, displeje a tlačítka pochopil. Vše je intuitivní, nepřekombinované a funkční.

Chvíli mi trvalo, než jsem si nastavil sedačku a volant, protože tady sedíte pořád trochu pocitově nízko a na to jsem si musel zvyknout. Je to holt limuzína a ne SUV. Barvu osvětlení interiéru vozu si můžete nastavit opravdu z velmi bohaté nabídky barev a jejich kombinací, včetně detailů podsvícení kulatých větráků klimatizace. S tím jsem si hrál jako děcko pořád:-)
Absolutní novinka pro mne bylo natáčení zadních kol. Je to trochu jiný radius. Zatáčky tak příjemně jakoby proklouznete, ale při couvání mezi řadu aut jsem se trápil. Jsem zvyklý navést si zadek auta k chodníku k čumáku auta za mnou a pak to dorovnat směrem dopředu, ale když se přitom natáčí i zadní kola, najednou to hrozilo při couvání kolizí s předním autem. Prostě to auto trochu surfuje a na to je třeba si zvyknout, nebo to vypnout, pokud to tedy jde.

Komfortu je tu habaděj a co se týká bezpečí, auto se o vás postará. Kromě dnes už běžného adaptivního tempomatu a asistence jízdních pruhů, auto umí chránit samo sebe, i když stojí, vy ho opustíte a nedej bože ho někdo odře nebo do něj nacouvá. Kamery v autě totiž případného viníka natočí a fotografie uloží. Navíc máte možnost aplikace a komunikace s autem. Já si nerozumím ani se Siri, takže to bych se musel ještě naučit:-) Každopádně jsem objevil jeden zásadní problém a nevím si s ním rady a to je ten, že teď chci jezdit v Mercedesu 🙂