Dlouhodobý test Ford Kuga 2025: Spořílek s pravou duší Fordu

Test Ford Kuga 2025. Ford býval značkou tzv. normálních, to jest praktických, prostorných, kvalitních a cenově dostupných aut, k čemuž navíc dodával i skvělé jízdní vlastnosti. Je takový i modernizovaný Ford Kuga? Jak dokáže být úsporný s hybridním pohonem? Na to se podíváme v našem dalším dlouhodobém testu.
V dobách před Green Dealem Ford válcoval konkurenci. Snad ve všech důležitých třídách měl povedené modely – Fiesta, Focus, Mondeo, velký úspěch v Česku kdysi slavil s něčím, co bychom dnes nazvali crossoverem, a jmenovalo se to Fusion. Nechci se pouštět do nějaké antiekologické propagandy, ale když se dnes člověk podívá do nabídky Fordu, najde tam z výše uvedených modelů už jen Focus, a i jeho doba se pomalu chýlí ke konci, takže by se jich možná vyplatilo pár koupit jako investiční vozy. Ze „starého“ Fordu tak zůstal v nabídce jen ten dříve poslední vzadu – kompaktní SUV Ford Kuga. A lidi to vědí – loni se v Česku jeho prodeje meziročně zvedly o 60 %, když bylo registrováno 1 949 vozů.
Aktuální Ford Kuga, který je s délkou 4,6 metru zhruba o 20 centimetrů delší než Škoda Karoq a o 15 centimetrů kratší než Kodiaq, prošel loni mírnou modernizací. Ta z hlediska vnějšího designu zahrnuje upravenou masku chladiče s inovovaným designem světlometů a světelnou LED lištou mezi nimi. Na masku se z kapoty přestěhovalo logo automobilky. Poprvé si můžete připlatit i za LED Matrix světlomety. Ostatní vnější změny jsou velmi decentní a všimne si jich člověk, který sleduje třeba nabídku originálních litých kol. Novinkou je pak oplastovanější verze Active X, která má i o centimetr větší světlou výšku. Efektní je v téhle verzi i dvojice velkých koncovek výfuku.
Kompletní videotest hybridu zde:
Test Ford Kuga: Změny hlavně uvnitř
Nejviditelnější změna faceliftu se odehrála v interiéru, kde starý informační systém nahradil úplně nový digitální SYNC 4 s úhlopříčkou 12,3palce s podle výrobce 2x větším výpočetním výkonem. Ten doplňuje rovněž 12,3palcový přístrojový štít. Graficky je docela povedený a všechno funguje dostatečně rychle, během testu se mi ani jednou nezasekla. Nechybí ani bezdrátové zrcadlení telefonů. Ovšem zmizely fyzické ovladače klimatizace s výjimkou volby rychlého odvětrání předních oken. Ostatní ovladače se šouply na pevné místo na spodní liště dotykové obrazovky. Co ovšem proti některým konkurenčním systémům chybí, to je nějaká lišta s pevně umístěnými tlačítky základních voleb typu telefon, navigace, klimatizace, hudba. Vždy se tak musíte prokliknout přes domovskou obrazovku. Vypnutí povinného asistentu upozorňujícího na překročení rychlosti lze udělat skrz dlouhé podržení tlačítka LIM vlevo na volantu.
Zajímavou novinkou z elektronické výbavy je tzv. kontrolní seznam pro připojení přívěsu. Po zadání rozměrů vozidla a přívěsu systém SYNC 4 naplánuje navigační trasu tak, aby se řidič vyhnul ostrým zatáčkám, úzkým mostům a dalším podobným překážkám. Hodí se to, protože nová Kuga utáhne až 2100 kg.
Motor a jízdní vlastnosti probereme v další části dlouhodobého testu, teď se ale podíváme na to, jak hodnotí vůz prodejci a jaký je z hlediska leasingu:

„Ford Kuga si našel svoje místo i ve flotilách provozovaných formou operativního leasingu. Ale zdaleka v nich nedosahuje takových počtů jako kdysi mondea nebo modely S-max, do jejichž cenové kategorie zhruba patří,“ komentuje Daniel Prostějovský, zástupce technického ředitele společnosti Drivalia Lease Czech Republic. „V rámci firemních autoparků jsou dnes mnohem úspěšnější užitkové modely, které Ford velmi často nabízí i v prosklené podobě jako kombi. Užitkové verze zcela vládnou ve statistikách značky Ford i v našem fleetu, na jeden osobní vůz máme tři vozidla užitková. Nejčastěji zastoupeným osobním autem značky Ford je v naší flotile focus, jehož výroba ovšem brzy skončí. Ale zpět k Fordu Kuga. Díky šikovné obchodní politice Fordu se tento model dobře prosazuje v segmentu krátkých leasingů nepřesahujících dva roky. Díky tomu se od začátku letošního roku objevuje zvýšené množství těchto vozů na trhu ojetin. Kdo má tedy rád výhodné koupě a pozorně sleduje poměr užitná hodnota versus cena, pak jeho chvíle právě nastala. Vidíme to v našem centru pro prodej automobilů vrácených po leasingu Future Drivalia. K dostání jsou i vozidla s nájezdem mezi 20 tisíci a 30 tisíci kilometrů, tedy vlastně téměř nová. Vzhledem k většímu počtu kusů, které se na trhu objevily, je cena velmi lákavá.“

„Ford Kuga v nové generaci se v současné době stává prodejním bestsellerem nejen díky své bohaté výbavě, ale především díky spolehlivým pohonným jednotkám,“ říká Markéta Veselá, ředitelka značky Ford, Louda Auto. „Aktuálně je vozidlo v nabídce s benzinovými motory 1,5 EcoBoost s výkonem 110kW s manuálními a automatickými 8-mi stupňovými převodovkami o výkonu 137kW. Další alternativou jsou motory 2,5 Duratec (HEV) s předním pohonem nebo s pohonem všech kol a vždy s automatickou eCVT převodovkou a výkonem 132 a 134 kW. Finální entitou je pak 2,5 Duratec (PHEV) o výkonu 178kW a rovněž s automatickou převodovkou eCVT.“
Markéta Veselá popisuje i výbavy: „Specifikace vozidel jsou rozděleny do výbav Titanium, ST-Line, ST-Line X a Active X. Již první specifikace nabídne bohatou výbavu, která je plně dostačující pro běžné užívání a důležitou změnou, je možnost kombinovat tuto verzi se všemi zmíněnými pohonnými jednotkami. Pro náročnější klienty, kteří požadují prémiovější verze, jsou k dispozici výbavy ST-Line X a Active X. Prodejní úspěchy tohoto modelu podtrhuje i výrazná finanční podpora, které je mimo jiné doplněna např. standardní metalickou barvou zelená Bursting a možností využití dotovaného úvěru, případně využití zajímavých nabídek na operativní leasing.“

Petr Svoboda, Business Development Director ze společnosti auto MOTOL BENI doplňuje: „Nový Ford Kuga je ideální volbou pro aktivní rodiny, které hledají komfortní, prostorné a technologicky vyspělé SUV. Zákazníci oceňují zejména moderní design, úsporné hybridní technologie a pokročilé asistenční systémy. Od začátku letošního roku zaznamenáváme dvojnásobný nárůst prodejů modelů s hybridním pohonem (HEV) ve srovnání s verzí 1.5 EcoBoost. Tento trend potvrzuje rostoucí zájem zákazníků o úspornější a ekologičtější motorizace, což odráží celkový posun trhu směrem k hybridním a elektrifikovaným vozům.“
Martin Šidlák








