Nová generace Outlanderu PHEV vstupuje na český trh ve velkém stylu

Vlajková loď automobilky Mitsubishi se zařadí do segmentu SUV-D, byla navržena speciálně pro Evropu a představí vysoce sofistikovaný systém pohonu. Nový Outlander PHEV vychází z produktové koncepce I-Fu-Do-Do (v japonštině „originální a velkolepý“) a chlubí se špičkovou úrovní bezpečnosti i pohodlí i novou úrovní kvality.
Nový Outlander PHEV je postaven na mezinárodních úspěších a robustních základech všech tří předchozích generací. Předchůdce byl prvním, kdo přinesl kombinaci Plug-In hybridního pohonu a karoserie SUV. Model, pro nějž se od roku 2013 rozhodlo přes 200 000 evropských zákazníků, získal četná ocenění a uznání za znamenitost. Dnešní Outlander čtvrté generace, který je zároveň druhou generací Plug-In hybridního provedení, je připraven navázat na úspěšné základy svého předchůdce a nabídnout evropským zákazníkům novou úroveň inovací.

Design vozu prozrazuje dobrodružného ducha. Vvýrazná přední partie nového Mitsubishi Outlander PHEV nese vizuální identitu „dynamický štít“, pro značku typickou. Postoj vozidla při pohledu z boku vyjadřuje stabilitu a robustní horizontální strukturu karoserie s atletickými křivkami.
Po usednutí do vozu je patrný dojem kvality vyplývající z japonského řemeslného zpracování a pečlivého důrazu na každý detail včetně přísného zaměření na volbu materiálů a barev s cílem zprostředkovat vysokou úroveň kvality, tiché prostředí a vzdušnou atmosféru.
Výsledkem intenzivní spolupráce Mitsubishi s průkopnickým specialistou na ozvučení Yamaha je prémiový audiosystém, postavený na sdílených cílech a filozofii nabídnout všem členům posádky nového Outlanderu PHEV pohlcující posluchačské zážitky.
Pod vnější schránkou pak nové Mitsubishi Outlander PHEV představuje nový rozměr elektrifikace v podobě Plug-In hybridního pohonu nové generace. Systém s ještě hospodárnějším provozem a využitelností za reálných podmínek se chlubí hladkým zrychlováním v kombinaci s tichým chodem a příkladnou jízdní dynamikou.
Klíčové schopnosti tohoto SUV doplňuje řada nejmodernějších systémů pasivní i aktivní bezpečnosti k zajištění cestovní bezpečnosti na vrcholu třídy – včetně nově pojaté konstrukce karoserie, pokrokových a propracovaných systémů na podporu řízení, palubní elektroniky zprostředkující řidiči všechny potřebné informace a systémů sledování situace kolem vozidla.

Vzhled a charakter dotvářejí výbavové linie – Inform, Invite, Intense a Instyle – jakož i široká nabídka prvků příslušenství, které vozu dodávají nový rozměr a umožňují vyjádřit vlastní vkus.
Všechny prvky fyzického kontaktu v interiéru nového Outlanderu PHEV – volant, volič převodovky, kruhové ovladače, spínače ovládání oken a madla – byly navrženy s ohledem na spolehlivé fungování a precizní odezvu pro maximální sebejistotu při ovládání v souladu s dojmem robustnosti celého vozu. Při návrhu digitálních prvků v interiéru včetně přístrojového štítu, head-up displeje a systému infotainmentu byl kladen důraz na intuitivní používání a atraktivní vzhled.
Sofistikovaný a upravený pohon
Klíčovým bodem modernizace je od základu přepracovaný Plug-In hybridní pohon, který prodlužuje čistě elektrický dojezd, zprostředkuje okamžité zrychlování – od elektromobilu očekávané – jakož i kultivovanější chod na podporu tichého prostředí v kabině.
Systém pohonu kombinuje hospodárný benzínový čtyřválec, dva vysoce výkonné elektromotory a větší lithium-iontovou baterii ve spojení s řazením shift-by-wire. Nárůst výkonu oproti modelu předchozí generace narostl přibližně o 40 procent. Jelikož aktuálně používaná baterie disponuje celkovou kapacitou 22,7 kWh, nový model má razantně vyšší čistě elektrický dojezd. Na základě oficiálního testování WLTP činí čistě elektrický dojezd až 113 km (v režimu CITY).
Přední elektromotor nabídne 85 kW / 255 Nm; jednotka na zadní nápravě disponuje výkonem 100 kW a točivým momentem 195 Nm, ale díky integrované jednotce řízení motoru zabírá méně místa, což zjednodušilo zástavbu celého ústrojí.
U nového Outlanderu se též zlepšila hospodárnost provozu. Bateriový modul o vyšší kapacitě díky menšímu vnitřní odporu nyní dokáže poskytovat o 108 % vyšší konstantní výkon, než tomu bylo u předchůdce. Nový systém kapalinového chlazení umožňuje naplno využívat potenciál baterie, a zajistit tak solidní rozjezdy i tichou jízdu za všech podmínek.
Nový Outlander PHEV dále těží z výhod tepelného čerpadla, které snižuje spotřebu energie i při spuštěné klimatizaci a přispívá k delšímu elektrickému dojezdu, a to i za chladného počasí.

Zatímco základní parametry spalovacího motoru zůstaly stejné jako u předchůdce (2360 cm3, DOHC 16v), novinkou je systém recirkulace výfukových plynů, rozšířené kanály chlazení a integrované sběrné výfukové potrubí ve prospěch nižší spotřeby a vyššího výkonu. Celkový systémový výkon, který poskytuje dynamický zážitek pak činí 225 kW, resp. 306 koní. Díky zvětšení palivové nádrže na 53 litrů dokáže vůz nabídnout delší dojezd v kombinaci čistě elektrického a hybridního pohonu. Na základě oficiálního testovacího cyklu činí spotřeba 0,8 l/100 km a emise CO2 se pohybují na úrovni 18-19g/km při celkovém dojezdu 834 km.
Výkon hnacího ústrojí nového Outlanderu PHEV bezpochyby přispívá k požitku z jízdy, ale vůz je též praktičtější v rámci každodenního používání. Vyšší výkon přinesl lepší akceleraci z místa na 100 km/h, nyní 7,9 sekundy, což znamená mj. snazší zařazování do provozu na dálnicích.
Provozní hospodárnost a jízdní schopnosti dále vylepšují tři jízdní režimy: čistě elektrický, sériový hybrid a paralelní hybrid. Cílem každého z těchto režimů je optimalizovat požitek z jízdy v závislosti na situaci.
- EV: umožňuje pomalou až středně rychlou jízdu na samotnou elektřinu.
- Sériový hybridní pohon: spalovací motor podle potřeby vyrábí elektřinu, například během zrychlování do kopce.
- Paralelní hybridní pohon: za jízdy vyšší rychlostí elektromotor spolupracuje se spalovacím motorem.
Řidič dále může jednoduše ručně nastavit, jak má vozidlo hospodařit s energií uloženou v baterii; k dispozici jsou čtyři volby:
- Normal: automaticky optimalizuje čistě elektrický / hybridní pohon.
- EV: používá se čistě elektrický pohon (za podmínky dostatečného nabití baterie).
- Save: vůz se snaží zachovat stávající úroveň nabití baterie.
- Charge: dobíjí baterii.
Díky vylepšenému Plug-In hybridnímu pohonu je nový Outlander schopen využívat čistě elektrický režim i za dynamičtější jízdy a rychlosti 135 km/h. Uživatel se může spolehnout na dostatečný dojezd i při zapnuté klimatizaci, jakož i méně časté dobíjení baterie.
Když je však zapotřebí nový Outlander PHEV dobít, je k dispozici pohodlné a hospodárné nabíjení přímo doma, resp. na výkonnějších nabíjecích stanicích prostřednictvím standardních kabelů Type 2 a CHAdeMO. Klid a jistotu dále podporuje funkce zamykání pro maximální bezpečí během nabíjení na veřejných stanicích. O schopnosti stát se součástí každodenního života uživatelů svědčí fakt, že nový Outlander PHEV podporuje technologii V2H (vehicle-to-home, vozidlo-domácnost), tj. umožňuje využívat energii uloženou v baterii vozidla k napájení domácích spotřebičů.
Podvozek a hnací ústrojí
Nový Outlander PHEV přináší řidičům maximální jistotu za volantem – inteligentní systém integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) podporuje nejlepší možné záběrové schopnosti za všech situací včetně podpory sedmi volitelných jízdních režimů ke zohlednění podmínek a požadavků řidiče; přepracované komponenty podvozku společně s vylepšenou citlivostí řízení a zpětnou vazbou SUV přinášejí stabilitu, jízdní schopnosti a lepší jízdní chování.
Klíčovou kvalitou v segmentu středně velkých SUV je jízdní chování, kdy se velikost vozidla střetává s požadavkem zajistit kultivované a luxusní prostředí. Nový Outlander PHEV s výškou 1750 mm, délkou 4719 mm, šířkou 1862 mm a rozvorem 2704 mm poskytuje nejen praktičnost a kultivovanost, ale díky svému podvozku přináší i jistotu za volantem.

Zdokonalená technologie S-AWC zahrnuje nejmodernější systém, při jehož vývoji se uplatnily zkušenosti z rallyového sportu ve prospěch předvídatelného handlingu v souladu se záměry řidiče – také díky zástavbě předního a zadního elektromotoru pro optimální rozdělování hnacího momentu mezi nápravy, což by u klasického systému 4WD s hnacím hřídelem nebylo možné. Uvedená technologie zajišťuje nekompromisní požitek z jízdy na libovolném povrchu.
Nový Outlander PHEV nabízí sedm volitelných jízdních režimů, koncipovaných s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti bez ohledu na typ povrchu nebo podmínky: NORMAL, ECO, POWER, TARMAC (asfalt), GRAVEL (šotolina), SNOW (sníh) a MUD (bahno). Jednotlivé režimy, snadno a intuitivně nastavitelné kruhovým ovladačem mezi sedadly, zajišťují sebejistotu za volantem i za těch nejméně příznivých podmínek.
Základem pokročilých podvozkových systémů je přepracovaný systém zavěšení kol a uspořádání řízení. Za vyšším jízdním pohodlím stojí volba pneumatik společně s odlišně naladěnými tlumiči a tuhostí pružin; na druhé straně je zde elektrický posilovač řízení s dvojicí pastorků pro snazší ovládání volantu během parkování, resp. citlivější zpětnou vazbu za středních až vysokých rychlostí jízdy.
Nový Outlander PHEV vstupuje na český trh v tradičních pěti výbavových liniích Inform, Invite, Intense, Instyle a Instyle +. Základní cena činí 1 287 950 Kč, za nejvybavenější variantu Instyle + zákazník zaplatí 1 582 950 Kč. Na nový Outlander PHEV se podobně jako na všechna vozidla Mitsubishi Motors prodávaná v Evropě vztahuje tzv. „Záruka kvality Mitsubishi“, která zahrnuje až osmiletou tovární záruku (s omezením na 160 000 km) či osmiletou záruku na baterii systému pohonu (s omezením na 160 000 km).
Zdroj: Mitsubishi