Test Audi Q6 e-tron | 2025 | Nová éra pod 800 volty

Test Audi Q6 e-tron. Volkswagen zatím stále nezměnil své plány, že chce být lídrem v elektromobilitě. To nejlepší z této technologie, co v koncernu vzniká, by se mělo logicky poprvé objevit ve vozech Porsche a Audi. Výkladní skříň budoucnosti německé elektromobility nese jméno Audi Q6 e-tron.
Elektromobilita prošla v posledních letech rychlým vývojem – zatímco dříve jste si při nabíjení v klidu dali tříchodový oběd, dnes si v ideálním případě dojdete na záchod a koupíte bagetu. Audi Q6 e-tron slibuje do deseti minut natankovat energii na dalších 255 km. To je dobrá zpráva pro řidiče, špatná pro majitele restaurací a obchodů u nabíječek. Tak tuhle úvahu mi napsala umělá inteligence, když jsem ji požádal o nějaký úvod k testu Audi Q6 e-tron.
Svým způsobem to vystihuje to hlavní, co o novince z Ingolstadtu sdělit. Jedním z podstatných problémů elektromobility je nabíjení. Odpůrci se na tom točí, že nehodlají být otrokem auta, zaslepení fanoušci naopak pauzy na nabíječkách podávají jako bezpečnostní přednost elektroaut, protože podle jejich názoru majitelé dieselů jezdí tisícikilometrové trasy zásadně bez zastavení a močí během jízdy do petky, čímž jsou nebezpeční svému okolí. Já nehodlám být ani odpůrce ani fanoušek, prostě si myslím, že každý pohon se hodí pro někoho jiného a jiné situaci. Jezdit každý den dvoukilometrovou trasu dieselovým šestiválcem je nesmysl, na druhé straně si cestu na dovolenou nehodlám komplikovat ještě plánováním toho, kdy, kde a za kolik budu nabíjet. Takže všechny moje testy elektromobilů nejsou o tom, jestli je lepší elektromobil nebo spalovací auto, ale o tom, když už se rozhodnete pro elektromobil, co můžete čekat od testovaného auta.
Audi Q6 e-tron je novým přírůstkem do rodiny elektrických SUV značky Audi, který velikostí logicky spadá mezi modely Q4 e-tron a Q8 e-tron. Pro automobilku představuje v duchu jejího sloganu opravdu „náskok díky technice“, protože má to nejnovější, co koncern nejen v oblasti elektromobility, ale techniky vůbec, má. Stojí na nové elektrické platformě PPE, která díky 800V architektuře nabídne dobíjení výkonem až 270 kW, nový infotainment stojí na základech Googlu, palubní systém řídí pět výkonných počítačů a nová jsou třeba i OLED světla.
Test Audi Q6 e-tron: Alternativa pro spalovací Audi Q5
Audi Q6 e-tron je v podstatě elektrickou variantou spalovacího SUV Audi Q5. Rozměry jsou skoro totožné, liší se minimálně, a to i v rozvoru. Q6 má na délku 4771 mm, Q5 4717 mm. Obě auta spojuje i podobný svalnatý design s typickou maskou Singleframe s poměrně úzkými světlomety. U Q6 jsou ale rozdělené do dvou částí na každé straně, což budí trochu kontroverzi, ale je to aspoň něco nového, a ve dne si u tmavě lakovaných aut téhle novinky skoro nevšimnete.
Světelná technologie je vůbec hlavním tahákem venkovního vzhledu auta. Vpředu jsou Matrix LED světla, vzadu druhá generace OLED světel. Nastavovat si můžete různé světelné podpisy nebo animace při odemčení nebo uzamčení vozidla. Z několika variant lze vybírat v infotainmentu nebo v aplikaci myAudi. Efektní je také světelný pás přes celou záď vozu a také to, že zadní světla mají senzory detekce přiblížení, a auto tak výstražně pokárá ty, kteří se k Audi přiblíží moc blízko.

Celkem zjevná je revoluce v interiéru. Pryč jsou dvě středové obrazovky pod sebou, palubní desce teď dominuje velký zakřivený displej, který kombinuje 11,9″ přístrojový štít a 14,5″ centrální dotykovou obrazovku. Na straně spolujezdce může být pak ještě další displej o velikosti 10,9″ pro ovládání multimediálních funkcí. Dají se na něm hrát hry nebo sledovat video, z pohledu řidiče ale za jízdy tento displej ztmavne, řidič na něm nic nevidí, a tudíž ho to nerozptyluje. Velká změna je v tom, že Infotainment běží na operačním systému Android Automotive od Googlu. Na první pohled to ale není poznat jako třeba na grafické podobě mapy u vozů Renault. Audi má svoji grafiku, ale využívá IT znalosti Googlu. Celý systém tak díky tomu funguje rychle a bezproblémově. Povedlo se i rozložení obrazovky s velkými dlaždicemi a ikonami zkratek po straně, stejně jako pevně umístěné prvky pro ovládání klimatizace.
Samotný design interiéru působí velmi vzdušně, ambientní osvětlení umocňuje luxusní dojem, jen někde bych vzhledem k ceně očekával lepší použité materiály jako třeba ve výplních dveří, nebo na úrovni octavie provedené páčky na otevírání dveří. Naštěstí pryč jsou digitální zpětná zrcátka z Audi e-tron, na která jsem si nikdy nezvykl. Podle některých zdrojů by se ale měly v budoucnu objevit i v tomto modelu, jen na lepším místě než dřív. Trochu nečekaný je také zploštělý volant s velkým průměrem, ale tenkým věncem.

Sedadla jsou skvělá a prostor vpředu i vzadu dostatečný pro čtyři dospělé cestující. Případný pátý uprostřed jen sedí trošku nepohodlně o kousek výš. Audi Q6 e-tron nabízí zavazadlový prostor o objemu 526 litrů, který se sklopením zadních sedadel zvětší na 1 529 litrů. Jen při tom vzniká menší schod. Naopak skvělým bonusem je prostor pod přední kapotou s velkým objemem 64 litrů, ideální pro nabíjecí kabely nebo menší tašku. Jen pozor na to, že není v základu, ale až jako součást příplatkového paketu v ceně 16 400 Kč, který obsahuje také odkládací sítě v kufru nebo uzamykatelnou schránku na rukavice.
Q6 e-tron je k dispozici ve dvou verzích pohonu. Základní varianta disponuje výkonem 285 kW a zvládne sprint z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Výkonnější SQ6 e-tron pak nabízí až 380 kW a stovku pokoří za 4,3 sekundy. Existují i méně výkonné varianty s pohonem zadních kol, které ale v ČR momentálně nejsou v nabídce. Obě prodávané verze mají pohon všech kol a baterii o celkové kapacitě 100 kWh, z čehož je využitelných 94,9 kWh. Ta se skládá z 12 samostatně vyměnitelných modulů. Nová podvozková platforma PPE se chlubí 800V architekturou, která slibuje stejnosměrné nabíjení výkonem až 270 kW, což znamená prodloužení dojezdu o 255 km za 10 minut nebo nabitá z 10 na 80% za 21 minut.

Udávaný dojezd činí až 625 km podle WLTP, což je solidní hodnota i pro delší cesty. Platí při kombinované normované spotřebě lehce nad 17 kWh/100 km a dlouhodobě by neměl být problém se jí blížit. Jako vždy u elektromobilu platí, že je velký rozdíl v jízdě po městě nebo na dálnici, v teplotách pod nulou nebo kolem dvaceti. Já jsem jezdil po městě za méně než 15 a na dálnici kolem 22 kWh/100 km, takže celoroční průměr by měl odpovídat slibům automobilky a dojezd nad 500 km na jedno nabití je také reálný.
Novinka nabídne široké možnosti rekuperace. Standardně je nastavená automatická rekuperace, kdy auto vyhodnocuje samo jízdu při plachtění nebo z kopce. Jde vypnout nebo naopak pádly pod volantem volit jednu ze dvou intenzit. V režimu převodovky B pak auto nabídne i maximální rekuperaci o intenzitě až 220 kW, což umožňuje ovládání prakticky jen pedálem plynu, auto dokáže samo i úplně zastavit. Ne každému to asi bude vyhovovat, ale chválím Audi za to, že možnosti rekuperace jsou opravdu široké.
Pochvalu ale zaslouží i jízdní vlastnosti. I přes vysoký výkon si Q6 e-tron nehraje na to, že je sportovní SUV. V paketu Tech Pro dostanete spolu s OLED světly také vzduchové odpružení zahrnující plynule adaptivní systém tlumení na všech čtyřech kolech s automatickou regulací světlé výšky. Podvozek je naladěn tak, aby poskytoval maximální komfort, ale zároveň neztratil dynamiku. Vzduchové odpružení skvěle žehlí veškeré nerovnosti a výborné je i odhlučnění kabiny. Audi Q6 e-tron nabízí několik jízdních režimů, přičemž mezi Dynamic a Comfort je citelný rozdíl v tuhosti podvozku a řízení. Snad jediná věc, která autu v jízdních vlastnostech schází, je natáčení zadní nápravy, které by ještě o něco zvýšilo ovladatelnost vozu za jízdy a naopak usnadnilo manévrování po městě.
Audi Q6 e-tron se celkem úspěšně snaží vyrovnávat s kompromisy, které elektromobilita přináší. Nabízí dlouhý dojezd, rychlé nabíjení, moderní technologie a kvalitní zpracování. Na druhou stranu, s cenou, která začíná nad hranicí dvou milionů korun, to nebude auto pro každého. Pokud ale hledáte prémiový elektromobil s výbornou kombinací praktičnosti, výkonu a technologií, Q6 e-tron je rozhodně jedním z nejsilnějších hráčů na trhu.
Martin Šidlák









Technické údaje: Audi Q6 e-tron
Cena: 1 681 736 Kč (bez DPH)
Elektrický pohon
Maximální výkon: 285 kW
Max. točivý moment: 855 Nm
Maximální rychlost: 210 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 5,9 s
Kombinovaná spotřeba: 17-19,8 l/100 km
Emise CO2: 0 g/km
Délka/šířka/výška: 4771 / 1939 / 1648 mm
Rozvor: 2893 mm
Zavazadlový prostor: 526 l