Nová generace aplikace futurego komunikuje přes QR kódy a zjednodušuje start nabíjení

ČEZ, futurego

ČEZ modernizoval a vylepšil aplikaci futurego, určenou pro všechny majitele elektromobilů. Oproti dosavadní umožňuje různé způsoby zahájení dobíjení, ve všech platformách komunikuje se stojany přes QR kódy a rozšiřuje množství funkcí a poskytovaných informací.

Každý měsíc se do futurego registruje přes 1 000 nových řidičů, kteří u ČEZ doplní do aut energii v průměru nejrychleji v Česku. Proto po pěti letech od startu první generace odstartovala nyní její nová verze. Ta výrazně zjednodušuje hlavně start samotného dobíjení, jehož autorizaci lze provést před i po připojení konektoru. Řidič si také může pomocí aplikace lépe organizovat svoje cesty, a to díky označování oblíbených stanic a cest k nim, nastavování vyhledávacích filtrů nebo prostřednictvím automatické funkce opravy lokalizace a aktualizaci polohy. Přidávání dalších nových funkcí zvyšujících komfort řidičů bude následovat průběžně.

„Po pěti letech už aplikace futurego potřebovala zásadní upgrade. Jednak kvůli designu, který jsme více sjednotili se značkou futurego, ale taky kvůli škálovatelnosti a stabilitě. Relativně rychle rosteme a stávající verze už narážela na své limity. Výsledkem je ´appka´, která je uživatelsky příjemná nejen díky novému designu a intuitivnějšímu ovládání. Věříme, že řidiči ji ocení i kvůli rozšířeným funkcionalitám u nejoblíbenějších služeb. Výrazným přínosem jsou také lepší možnosti řidičů v personalizaci služeb. Předpokládáme, že do konce roku bude mít aplikaci nainstalovanou přes 50 tisíc registrovaných uživatelů využívajících služby dobíjení od ČEZ,“ uvedl Tomáš Dzurilla, ředitel útvaru elektromobilita ČEZ.

Hlavní vylepšení upgradované aplikace futurego

  • Aktuální informace o probíhajícím dobíjení (rychlost, výkon, tarif, cena za dosud odebranou energii)
  • Informace o vybraném stojanu: typ, max. výkon, dostupné typy konektorů, obsazenost, přístupnost a provozní doba
  • Zrychlení načítání roamingových dobíjecích bodů
  • Doplňkové informace pro efektivní plán zastávek k dobíjení: jak často a v kterých hodinách jsou nejčastěji obsazeny stanice na zvolené cestě
  • Souhrnné informace o všech odběrech, včetně místa, časů a ceny za odebranou energii
  • Kompletní redesign aplikace
  • Zlepšení provozu a stability aplikace

Zdroj: ČEZ