Nové Audi A6 Avant se představuje: Šestiválec zůstal, připravte si ale skoro 2 miliony korun

Modelová obměna u Audi pokračuje v její řadě 6. Na rozdíl od řady 4, z které se vyčlenila nová generace spalovacích aut do řady 5, bude „šestka“ k dispozici se všemi verzemi pohonu. Automobilka nyní ukázala, jak bude vypadat nové Audi A6 Avant se spalovacími motory.
Automobilka slibuje u Audi A6 Avant moderní zážehové a vznětové motory s mild hybridní technologií MHEV plus, podvozek se vzduchovým odpružením a řízením všech kol, vysokou úroveň jízdního komfortu a agilní ovladatelnost.
Audi A6 Avant se chlubí součinitelem aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, což je nejméně v rámci všech karosářských variant Avant poháněných spalovacím motorem v portfoliu značky Audi. K vynikající aerodynamice přispívá kromě velkých otvorů systému „vzduchových clon“ a variabilně nastavitelného otvoru pro přívod chladicího vzduchu na přídi především výrazný střešní spoiler spolu s aerodynamickými prvky po stranách zadního okna. Sportovní záď s nápadným difuzorem ztělesňuje typické znaky modelů Avant. Ve spojení s rozšířenými podběhy kol quattro vystupujícími z ramenní oblasti a širokým rozchodem kol je tím umocněn dynamický design.
Audi A6 Avant: Pohony s technologií MHEV plus
Zásadní podíl na výjimečných zážitcích z jízdy mají pohony s mild hybridní technologií MHEV plus. Kromě čtyřválce 2.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) disponuje tímto druhem částečné elektrifikace i šestiválec 3.0 TFSI s výkonem 270 kW (367 k). Systém MHEV plus podporuje spalovací motor, zvyšuje výkony i jízdní komfort a snižuje emise CO2. Jeho součástí jsou tři zásadní komponenty: 48V akumulátorová baterie, reverzní alternátor (BAS), poháněný řemenem a zajišťující kromě výroby elektrické energie také funkci spouštěče spalovacího motoru, a generátor pohonu (PTG) s integrovanou výkonovou elektronikou. PTG umožňuje čistě elektrické zaparkování vozu a manévrování.
Nový model A6 Avant přivádí syntézu sportovnosti a komfortu k dokonalosti mimo jiné na přání dodávanými prvky výbavy, jakými jsou řízení všech kol nebo adaptivní vzduchové odpružení s nastavitelnou světlou výškou a variabilním tlumením. Ještě vyšší agilitu zajišťuje sportovní diferenciál quattro.

Sériově dodávané progresivní řízení nového modelu A6 Avant se nyní vyznačuje ještě bezprostřednějšími reakcemi. V porovnání s předchůdcem je kompletní konstrukce od volantu až ke kolům tužší. Jejími součástmi jsou torzní tyč, pevně přišroubovaná převodka řízení a vyztužená ložiska příčných ramen. Navíc byl mírně zvětšen odklon kol na přední nápravě. Výsledkem všech uvedených opatření jsou výrazně lepší reakce vozu na pohyby volantu a intenzivnější zpětná vazba informující řidiče o dění mezi pneumatikami a povrchem silnice, což v kombinaci s výkonným pohonem vede k precizním jízdním vlastnostem s mimořádnou ochotou měnit směr jízdy.

Nové Audi A6 Avant je možné objednávat od března 2025. Na českém trhu budou nabízeny výhradně verze s pohonem všech kol quattro a vstupní verze se čtyřválcovým vznětovým motorem o výkonu 150kW stojí 1 719 900 korun včetně DPH. S třílitrovou zážehovou šestiválcovou jednotkou o výkonu 270 kW začínají ceny od 1 948 900 korun včetně DPH. Součástí sériové výbavy pro český trh je již paket Tech a také prodloužená tovární záruka na 4 roky / 120 000 kilometrů. Paket Tech obsahuje mimo jiné 360° kamerový systém, 4-zónovou automatickou klimatizaci, přední LED Matrix světlomety plus s ostřikovači a zadní LED světla pro, automaticky zaclonitelná vnitřní i vnější zpětná zrcátka.
Zdroj: Audi