Nový Volkswagen California se začal prodávat v Česku, hlavní domov má v Kunraticích

Volkswagen California

Kalifornie, tedy přesněji řečeno California, má svoje evropské sídlo v pražských Kunraticích. Vzniklo zde totiž první California centrum v Evropě, zaměřené na prodej kempovacích vozů stejnojmenného modelu Volkswagen.

Cestování obytnými vozy má své příznivce už dlouhá desetiletí, jeho popularita pak akcelerovala za covidu. Na přestavby takových aut se specializuje řada firem, Volkswagen ale jako jeden z mála nabízí pro tyto účely několik modelů upravovaných přímo v továrně, což má jednu podstatnou výhodu – tovární záruka se vztahuje na celé auto, tedy v tomto případě nejen na motor nebo převodovku, ale i na kempovací vybavení.

Základní myšlenkou je, že běžní prodejci aut nemají úplně detailní znalosti o kempovacích vozech a rovněž držet na showroomu několik takových modelů je finančně i prostorově náročné. California Centrum je naopak specializované právě na tento typ aut a má k dispozici jak skladové vozy, tak i předváděcí vozy z rodiny California a do budoucna se nedá vyloučit ani klasická půjčovna. Samozřejmostí je i servis, ale ten zvládnou i všechny ostatní servisy Volkswagen Užitkové vozy.

Volkswagen California: Posuvné dveře na obou stranách

Modelová paleta s názvem California má tři základní modely podle toho, na jakém autě je postavená – je to buď Caddy, Multivan nebo Crafter. Hlavní a nejprodávanější je ta prostřední California odvozená od Multivanu. První California centrum se otevřelo právě při příležitosti premiéry nové generace tohoto vozu. Ta první se představila už v roce 1988. První dvě generace vzešly ze spolupráce se společností Westalia, od třetí už jde o tovární výrobu Volkswagenu.

Nejnovější California přinesla hlavně posuvné dveře na obou stranách, které umožní mít markýzu na každé straně. Jedna je určená primárně pro odpočinek, druhá spíš pro vaření, protože jeden ze stolů jde umístit zvenku auta a použít ho k vaření. Jde odsud i ukládat potraviny do vestavěné lednice, pokud je jí auto vybaveno.

Na výběr jsou tři druhy pohonu turbodiesel 2.0 TDI 110 kW (150 k), dvoulitrový zážehový motor TSI 150 kW (204 k). Nechybí pohon všech kol, který je ale spojený pouze s plug-in hybridním pohonem o výkonu 180 kW (245 k). Výbava je rozdělena do pěti stupňů. „Beach“ (od 1 499 900 Kč), což je v podstatě Multivan s manuálně výsuvnou střechou se dvěma místy na ležení a šesti sedadly uvnitř. „Beach Tour“ (od 1 633 900 Kč) s částečnou kempovací výbavou jako jsou skládací křesílka, stůl a technický box v zádi, v němž je uložen dodatečný akumulátor pro kempování. Kromě dvou lůžek pod střechou můžou být i dvě uvnitř.

„Beach Camper“ (od 1 668 900 Kč) je pětimístná verze s kuchyňkou v zádi a 230V elektrickou zásuvkou pro připojení k externí elektrické síti. Kuchyňka má dvě výsuvné schránky a plynový vařič. „Coast“ (od 1 938 900 Kč) je čtyřmístný a má plnohodnotnou kuchyňskou linkou se skříňkami, dřezem a plynovým vařičem s jedním hořákem. Vznikl i prostor pro chladničku a zásobník na čerstvou vodu o objemu 29 litrů. Vrcholná verze „Ocean“ (od 2 074 900 Kč) má stejné kempovací vybavení jako Coast, ale má bohatší výbavu typu vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce vpředu, teplovzdušné nezávislé topení, automatická klimatizace apod.

Martin Šidlák, psáno pro IDNES