MG Cyberster a MG HS PHEV mají české ceny. Modelová ofenziva MG bude pokračovat i letos
Značka MG prodala loni v České republice 4101 vozů, což znamenalo 13. pozici mezi všemi automobilkami a 1,77% podíl na trhu. Hned zkraje roku pokračuje v modelové ofenzivě, když spustila objednávky na sportovní elektrický roadster MG Cyberster a plug-in hybridní variantu SUV MG HS.
Britské značce s čínskými majiteli MG loni k posunu z 18. na 13. místo mezi značkami a navýšení prodejů z 2609 na 4101 vozů pomohly jak nové modely, tak i dotační program na podporu elektromobility, v rámci které bylo finacováno celkem 428 elektromobilů MG. A modeolvou ofenzivu slibuje MG i na rok 2025. V únoru přijede MG3 s nehybridním pohonem, stejně jako ryze spalovací ZS. Oba modely už jsou na trhu s hybridním pohonem. Na přelom dubna a května se chystá uvedení nového elektrického SUV v segmentu B, následovat bude HS s hybridním motorem. K vyšším prodejům mají přispět i dvě nová plánovaná dealerství, který zvýší jejich počet na 29.
Dva novinky ale značka představila hned na začátku roku. Tou první je dlouho očekávaný elektrický roadster Cyberster s atraktivním designem, nahoru otevíranými nůžkovými dveřmi a výkonem až 510 koní. Vůz o celkové délce 4535 mm a světlé výšce pouze 115 mm nabídne dvě verze. Česká cena byla stanovena na 1 639 000 Kč. Trophy s výkonem 340 koní, pohonem zadních kol, zrychlením na stovku za 5 sekund a elektrickým dojezdem až 507 km. Verze GT pak má výkon 510 koní, zrychlení 3,2 sekundy, pohon všech kol a dojezd 443 km. Obě verze mají baterii o kapacitě 77 kWh. Na cenovce je napsáno nejméně 1 759 000 Kč. Technicky vyniká auto zejména zrychlením z 80 na 120 km/h za 2,1 vteřiny a plným výkonem po dlouhou dobu, na rozdíl od většiny elektromobilů, které kvůli přehrátí pohonu nabídnou plný výkon jen po omezený čas.
„Je to pro nás skvělý začátek roku a velká pocta konečně uvést na trh netrpělivě očekávaný model MG Cyberster. Unikátní kombinace špičkového designu, výkonu 510 koní a pohonu 4×4 je přesně to, co jsme potřebovali. Značka MG tak všem ukazuje jednoznačnou převahu nejen ve využití nejnovějších technologií, ale také v oblasti designu, pokročilé aerodynamiky a aplikaci elektrického pohonu v oblasti sportovních vozů. Když k tomu ještě přidáme opravdu bezkonkurenční cenovku, a 7letou tovární záruku, tak jsem přesvědčen, že máme tu pravou nabídku pro všechny fanoušky výjimečných sportovních vozů.“ říká Martin Králíček, generální ředitel MG Motor Czech.
MG HS: Plug-in hybrid s nadprůměrně velkou baterií
Druhou letošní novinkou je plug-in hybridní MG HS. To nabídne celkový systémový výkon 272 koní, což je o 100 víc než v předchozí generaci. Díky nadpůrměrně velké baterii o kapacitě 21,4 kWh má elektrický dojezd až 100 kilometrů. Zároveň ale auto umí fungovat i jako full hybrid, takže si vždy nechává v baterii aspoň 18% rezervu, a díky tomu dosahuje po přepnutí z elektrického do hybridního režimu průměrné spotřeby v režimu WLTP jen 5,8 l/100 km. Oproti předchozí generaci je větší i palivová nádrž (55 místo 37 litrů), takže celkový dojezd atakuje hranici 1000 km. Plug-in hybridní HS najde zákazník v ceníku od 949 900 Kč, zatímco základní motorizace 1.5 TGI stojí od 669 900 Kč.
Martin Šidlák