Ford Capri: Uvnitř Volkswagen, ale v něčem lepší

Ford Capri

Jednou z významných novinek, které se představily české veřejnosti poprvé na veletrhu e-Salon, je i elektrický Ford Capri. Jde už o druhý model postavený na technickém základu Volkswagenu, ale v pár ohledech lepší.

Ford urychlil uvedení nových elektromobilů na trh tím, že v rámci spolupráce s Volkswagen použil jeho techniku. Krátce po sobě uvedl dva modely, které do hry vrací legendární jména z minulosti. Po spíše rodinném Exploreru se v Praze představil sportovnější Ford Capri s karoserií SUV-coupé.

Ford nešel cestou unifikace, takže oba modely jsou vzhledově úplně jiné a samozřejmě naprosto odlišné od Volkswagenu. Sdílejí ale stejnou techniku, ovšem Ford si počkal na novou generaci baterií a dalších věcí s nimi souvisejících, takže se může pochlubit vyšší efektivitou a tím pádem delším dojezdem i o něco rychlejším nabíjením, než sourozenec z VW. Další rozdílovou věcí může být „tajná“ schránka schovaná za centrálním dotykovým displejem, který se posouvá nahoru a dolů.

Kombinovat lze akumulátor o kapacitě 52 kWh s pohonem zadních kol a maximálním výkonem elektromotoru 125 kW, akumulátor s prodlouženým dojezdem o kapacitě 77 kWh, výkonem 210 kW a rovněž náhonem na zadní nápravu, a do třetice baterii 79 kWh s pohonem všech kol a maximálním výkonem 250 kW.

Capri je proti Exploreru dražší jen o 60 000 Kč. Základní nejslabší verze Exploreru má ceníkovou cenu od 1 136 900 Kč, v zaváděcí akci zlevněnou na 986 900 Kč. U Capri je to 1 196 900, resp. v akci 1 046 900 Kč. Silnější verze Capri pak v akci stojí od 1 209 900 Kč, čtyřkolka pak od 1 309 900 Kč.

Martin Šidlák