Dacia Bigster oficiálně: Novinka dostane nové motory a největší kufr ve svém segmentu
Dacia vstupuje do nového segmentu a ukázala svůj dosud největší model Dacia Bigster, patřící třídy C-SUV. A tím nekončí. Po novém Bigsteru budou následovat další dva vozy.
Po Dusteru se Dacia pokusí dobýt i o třídu vyšší segment a uvádí v něm svůj nový model Dacia Bigster. Vzhledově navazuje na nový Duster. Zejména vpředu poznáte širokou leskle černou mřížku chladiče s logem „Dacia link“ uprostřed. Horizontálně tvarovaná kapota byla navržena tak, aby optimalizovala výhled řidiče směrem dolů.
V zájmu jednoduchosti a efektivity jsou všechny provozní informace seskupeny na 7„ nebo 10,1“ digitálním přístrojovém štítu (v závislosti na úrovni výbavy) a všechny informace multimediálního systému jsou na 10,1“ centrálním dotykovém displeji (standardní výbava všech vozů Bigster). Tyto dvě obrazovky spojuje elegantní zelená linka, která je pomáhá vizuálně integrovat do palubní desky.
V závislosti na stupni výbavy nabízí nový Bigster tři typy středové konzoly pro přední sedadla: Poprvé u vozu Dacia je k dispozici vysoká středová konzola s loketní opěrkou (s chlazenou přihrádkou), indukční nabíječkou a objemným úložným prostorem.
Nový Bigster těží z platformy CMF-B, která je základem průmyslové strategie značky Dacia a jejíž flexibilita umožňuje nabídnout mimořádně velkorysé rozměry interiéru. Pyšní se nejlepším objemem zavazadlového prostoru ve svém segmentu, který dosahuje až 667 litrů VDA.
Dacia Bigster: Nové motory
Nový Bigster představuje nové pohonné jednotky Dacia, které jsou všechny elektrifikované. Kromě verze 4×4 spojené s motorem TCe 130 přichází i s dalšími možnostmi. Bigster je prvním modelem skupiny Renault, který využívá zcela nový motor HYBRID 155. Skládá se ze zážehového čtyřválce o výkonu 107 k, dvou elektromotorů (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterie o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a elektrifikované automatické převodovky. Ta má 4 převodové stupně určené pro spalovací motor a další dva přidělené elektromotoru. Tato kombinovaná technologie je umožněna absencí spojky.
Motor TCe 140, který je v nabídce značky Dacia v této výkonové hladině poprvé, je odvozen od motoru TCe 130, dostupného v modelu nový Duster. Tato první úroveň elektrifikace kombinuje tříválcový benzinový motor nové generace o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, založený na Millerově cyklu (optimalizovaná účinnost a menší čerpací ztráty), s 48V mild-hybridním systémem a šestistupňovou manuální převodovkou.
Dacia, lídr v oblasti LPG v Evropě, je jediným výrobcem, který u všech svých modelů se spalovacím motorem nabízí duální pohon na benzin a LPG pod označením ECO-G. V modelu Bigster Dacia poprvé nabízí motor kombinující dvoupalivový a 48V mild-hybridní pohon. Ta pomáhá tříválcovému přeplňovanému motoru o objemu 1,2 litru, ať už pracuje na benzin, nebo LPG, ve fázi rozjezdu a akcelerace, čímž optimalizuje potěšení z jízdy a efektivitu. Rekuperační brzdění dobíjí 0,8 kWh baterii způsobem, který je pro řidiče zcela nepostřehnutelný.
Zdroj: Dacia