Alfa Romeo Junior: Nejsportovnější kompaktní crossover startuje na 649 000 Kč

Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior je typická Alfa posledních let. I přes určitá omezení a nedokonalosti dané technickým základem koncernu Stellantis vzniklo auto, které s příbuznými vozy na první pohled spojuje jen pár tlačítek. A slibuje být nejsportovnějším autem své třídy. Poprvé jsme ho viděli naživo.

Alfa Romeo s novými modely v posledních letech šetří, proto je každá novinka brána fanoušky jako velká událost. Letošní novinka Alfa Romeo Junior neměla úplně nejšťastnější úvod. Představila se totiž pod jménem Milano, vzápětí ale prohlásil nejmenovaný italský vládní úředník, že používání názvu „Milano“ je zákonem zakázáno a automobilka ustoupila. Z Milana se tak Junior.

Nyní Alfa Romeo Junior vstupuje na český trh a my jsme se s ní mohli krátce staticky seznámit. Na kompaktních rozměrech (délka 4,17 m, šířka 1,78 m a výška 1,5 m) se designérům opět povedlo vytvořit pohledné auto se sportovním duchem. Chybí pro Afu typický detail, na straně umístěná registrační značka vpředu. Je to věc nejen designu, ale i předpisů, asymetricky umístěná značky by v současné době neprošla homologací kvůli ochraně chodců. Trochu zamračený výraz auto dodávají zešikmené světlomety a velký nasávací otvor ve spodní části. Zboku vyniknou krátké převisy karoserie, svalnaté blatníky a useknutá záď odkazující na model Giulia TZ.

Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo Junior: Společné dědictví tlačítek

Před řidičem je umístěn barevný displej s úhlopříčkou 10,25″, se kterým sousedí rovněž 10,25″ dotykový centrální displej mírně natočený směrem k řidiči. V interiéru najdete některé typické prvky pro Alfu jako výdechy klimatizace ve tvaru čtyřlístku, naopak několik prvků je známých z jiných vozů koncernu Stellantis jako Peugeot nebo Opel, třeba tlačítka u automatické převodovky, volič jízdních režimů nebo páčky pod volantem.

Ovšem v Alfě se soustředili hlavně na techniku, konkrétně na podvozek. Ten doznal značných úprav proti koncernovým sourozencům postaveným na stejné platformě, jako jsou třeba Jeep Avenger, Peugeot 2008 nebo Opel Mokka. Úplně jiná je třeba přední náprava s velmi strmým řízením. Chystá se i hybridní čtyřkolka s elektromotorem na zadní nápravě, která bude také kompletně inovovaná. Výkonově vrcholná elektrická verze Veloce pak bude mít i šiřší rozchod kol, mechanický samosvorný diferenciál či sportovně upravený podvozek a speciální pneumatiky.

Na výběr budou dvě verze pohonů. JUNIOR ELETTRICA je elektrický vůz s akumulátorem o kapacitě 54 kWh, který je k dispozici ve dvou výkonových variantách: 156 k a ve vrcholné variantě VELOCE o výkonu 280 k. Technická omezení koncernové platformy jsou v tomto případě znát třeba na maximálním výkonu nabíjení, který je 100 kW nebo že elektromobil nejde postavit s pohonem všech kol. Hybridní JUNIOR IBRIDA sází na 48 V hybridním pohonem a technologií VGT (variabilní geometrie turbodmychadla) o výkonu 136 koní.

Akční cena Alfa Romeo Junior ELETTRICA začíná na částce 899 000 Kč vč. DPH. Akční cena Alfa Romeo Junior IBRIDA na 649 000 Kč vč. DPH.

Martin Šidlák