Přestavbou projde každé druhé užitkové auto Renault
Chladicí vůz, jeřáb, valník nebo auto pro záchranáře. Český trh lehkých užitkových automobilů v posledních třech letech roste a jeho základem jsou přestavby pro různé účely. Jedničkou na trhu lehkých užitkových aut je Renault. Pozici mu má upevnit nejen nový Renault Master, ale i rozsáhlý program přestaveb.
Renault Master je na trhu už více než 40 let od roku 1980 a nyní vstupuje ve čtvrté generaci. Pozná se snadno podle nové výrazné masky chladiče s novým logem Renault a mimořádně velkými full-LED světlomety v uspořádání ve tvaru písmene C. Kompletně nový je i interiér s přístrojovou deskou ve tvaru písmene S směřující k řidiči, která je osazena novou 10palcovou obrazovkou. Celkový úložný prostor v kabině dosahuje objemu 135 litrů, což představuje nárůst o 25 %.
Renault u Masteru na stejné platformě a ve stejné vnější podobě nabídne různé formy pohonu. Kromě klasického dieselu, který reprezentují motory Blue dCi o výkonu 105, 130, 150 nebo 170 koní, bude v prodeji i ryze elektrická verze s motorem o výkonu 96 kW nebo 105 kW. První z nich je napájena 40kWh baterií a má dojezd 180 km podle WLTP, druhá 87kWh baterií s dojezdem více než 410 km podle WLTP. Platforma je ale připravena i na budoucí zástavbu vodíkového pohonu s palivovým článkem.
„Značka Renault patří dlouhodobě k jedničce v oblasti užitkových vozů,“ říká Karel Král, ředitel značky Renault v Louda Auto. „Nejprodávanějším modelem, nejen u nás, je právě Renault Master a od nové generace máme minimálně stejná očekávání. Zájem zákazníků výrazně vzrostl s příjezdem prvního vozu do našeho autosalonu. Právě variabilita je jednou z vyhledávaných předností – Master nabízí 40 továrenských verzí včetně přestaveb. Taková škála je na trhu zcela výjimečná. Ve své kategorii se může pochlubit i největšími posuvnými bočními dveřmi a inovativním aerodynamickým designem, který snižuje až o 27% spotřebu, což naši zákazníci velmi vítají.“
Renault: Přestavby do 20 m3
K dispozici je 20 přestavbových základen z výrobních závodů, kde dílny zvládnou řadu úprav přímo (přidání sklápěcích korb, zvětšení prostoru v kabině, zvětšení objemu atd.). A právě přestavby jsou základem obchodní značky Renault Pro+, která byla představena v roce 2010. Užitkové vozy Renault jsou skvělým výchozím bodem pro přestavby, protože nabízejí nosnost od 3,8 m3 do 20 m3, konfigurace dodávek, plošin a podvozků s kabinou, až čtyři různé délky a tři různé výšky vozidel, různé motory a hnací ústrojí, jakož i různé kombinace dveří a oken.
Renault disponuje sítí více než 360 certifikovaných přestavbářů. Řada z nich působí i v České republice. V praxi si zákazník objedná přestavbu u svého dealera při nákupu auta a podle náročnosti si za několik týdnů vyzvedne hotovou přestavbu.
V průměru každé druhé užitkové vozidlo Renault bylo přestavěno. Tato vozidla slouží k různým účelům v nejrůznějších odvětvích, jako je záchranná služba, veřejné služby, pojízdné dílny, přeprava zvířat, plošinové vozy a obchody. Zákazníci Renault Pro+ také běžně požadují sklápěcí vozy, chladírenské vozy, vyprošťovací vozy, velkoprostorové vozy a vozy pro osoby se zdravotním postižením.
V České republice je expertů PRO+ celkem 15, minimálně jeden v každém krajském městě, který má k dispozici specialistu, určeného pro firemní klientelu.
Martin Šidlák