Nový Renault Master E-Tech slibuje elektrický dojezd až 460 km
Nový Renault Master může mít několik verzí dieselového motoru, platforma je připravena na vodíkový pohon, ale vedle toho nabízí i ryze elektrickou variantu se dvěma kapacitami baterie a dojezdem až 460 kilometrů.
Renault Master E-Tech se dodává s možností výběru ze dvou kapacit pro ukládání energie: 40 kWh a 87 kWh. Tyto dva akumulátory jsou zabudovány do jediné skříně a jsou navrženy pro požadavky na jízdu ve městech, stejně jako pro jízdu na předměstí. Přitom nijak neomezují užitečnou zatížitelnost vozidla. Maximální povolená hmotnost vozu jsou 4 tuny, užitečné zatížení 1 625 kg a dokáže táhnout 2,5 tuny.
Plně elektrické verze nového Renaultu Master jsou poháněny motorem o výkonu 96 kW nebo 105 kW, který v obou případech dosahuje točivého momentu 300 Nm. První z nich je napájena 40kWh baterií a má dojezd 200 kilometrů podle WLTP (čeká se na certifikaci, )druhá 87kWh baterií s dojezdem až 460 km podle WLTP.
Renault Master E-Tech: Spotřeba 21 kWh/100 km
Jeho spotřeba zůstává díky tepelnému managementu baterie rozumná, normovaná podle WLTP na úrovni 21 kWh/100 km s velkou baterií o kapacitě 87 kWh. Rychlonabíjení DC o výkonu 130 kW navýší dojezd o 229 km za 30 minut. Domácí nabíječka AC o výkonu 22 kW doplní baterii z 10 % na 100 % za necelé 4 hodiny.
Dodávka je vybavena také funkcemi V2X a V2L. V2L (Vehicle To Load) slouží pro nabíjení dalších zařízení ze zásuvky v kabině nebo v nákladovém prostoru, stejně jako adaptéry pro připojení elektrického nářadí, počítačů a dalších zařízení do zásuvek. Přímo z akumulátoru lze napájet i na zakázku vyrobené části karoserie (chladicí prostory, dílenské stroje, automatické zadní dveře, přídavné topení nebo klimatizaci atd. Vehicle To Grid (V2G) je určena pro dodávku energie z baterie do sítě pomocí obousměrné nabíječky.
Zdroj: Renault