Nové Audi Q5 oficiálně: Nechybí šestiválec o 367 koních
Audi oficiálně představilo novou generaci Audi Q5. První SUV na základě prémiové platformy PPC (Premium Platform Combustion) je poháněno zážehovými a vznětovými motory s mild-hybridní technologií včetně šestiválce o výkonu 270 kW.
Kromě nového vnějšího vzhledu nabídne Audi Q5 i upravený interiér, jeho hlavní součástí interiéru je „Digital Stage“, „digitální pódium“, které se rozkládá před řidičem a spolujezdcem vpředu v podobě displejů Audi MMI. Do prostoru vyčnívá štíhlý panoramatický displej Audi MMI se zakřiveným designem a technologií OLED, který je složen z 11,9“ displeje digitálního panelu sdružených přístrojů Audi virtual cockpit a 14,5“ dotykové obrazovky MMI touch display.
Speciálně pro spolujezdce vpředu si mohou zákazníci na přání objednat 10,9“ MMI passenger display. Režim Active Privacy Mode s technologií clonění umožňuje za jízdy nerušeně používat nabídku informačního a zábavního systému, aniž by byl řidič vizuálně rozptylován. Displej současně nabízí možnost zapojení spolujezdce do navigování.
Audi Q5: Moderní spalovací motory
Základem konstrukce nové modelové řady Audi Q5 SUV je PPC (Premium Platform Combustion), platforma pro konvenčně poháněné prémiové vozy s podélně uloženými spalovacími motory. Audi Q5 vstoupí na evropský trh se třemi variantami pohonu. Další verze budou následovat. Všechny varianty nabízené v době uvedení na trh budou vybaveny technologií MHEV plus, která dokáže krátkodobě poskytnout dodatečný výkon až 18 kW (24 k). Všechny modely používají rovněž 7stupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic.
Základním motorem je jednotka 2.0 TFSI s výkonem 150 kW (204 k), maximálním točivým momentem 340 N.m a pohonem předních kol. Na přání je k dispozici pohon všech kol quattro. (Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,6–6,4; kombinované emise CO2 v g/km: 174–146; emisní třída (CO2): F-E, předběžné údaje).
Pro Audi Q5 se bude dodávat také vznětový motor 2.0 TDI generace EA288 evo. Tato jednotka s nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m bude nabízena výhradně s pohonem quattro. (Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 6,6–5,9; kombinované emise CO2 v g/km: 174–154; emisní třída (CO2): F-E , předběžné hodnoty).
Jako vrcholnou verzi modelové řady bude Audi v době uvedení na trh nabízet Audi SQ5 SUV. Motor V6 TFSI se zdvihovým objemem tři litry dosahuje nejvyššího výkonu 270 kW (367 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,6–8,0; kombinované emise CO2 v g/km: 196–182; emisní třída (CO2): G, předběžné hodnoty) a poskytuje maximální točivý moment 550 N.m.
Zdroj: Audi