Hybridní MG3 chce jít po krku nejdřív Yarisu, pak Fabii

MG3

Po elektromobilech a dvou SUV je další novinkou značky MG hatchback v segmentu malých vozů, MG3, který chce konkurenci potrápit nejen cenou, ale i novým hybridním motorem s nízkou spotřebou.

Značka MG, která letos slaví sto let od založení, zažívá pod křídly koncernu SAIC velký rozvoj. Je přítomná už na 38 evropských trzích a za rok 2023 prodala 247 989 aut. Postupně inovuje a rozšiřuje svoji modelovou řadu založenou dosud hlavně na elektromobilech a plug-in hybridech doplněný spalovacími verzemi. Teď v České republice představila svůj aktuálně nejnovější model MG3, se kterým chce uspět v dnes ne zrovna sexy kategorii malých hatchbacků, kterým v Evropě kraluje Renault Clio a v Česku Škoda Fabia.

MG3

MG3: Nový design, prostorná kabina

Designéři vsadili u MG3 na oblé, ale dynamické linie s velmi přísně se tvářící přední maskou a dlouhou kapotou. S délkou 4113 mm je MG3 delší než velká část konkurence, rozvor 2 570milimetrový je naopak skoro shodný třeba se Škodou Fabia (2564 mm). V ceníku najdete zajímavou paletu barev, konkrétně je na výběr sedm variant: bílá, modrá, karmínově červená, žlutá, perleťově černá, stříbrná a šedá.

Prostorná kabina nabídne nadprůměrně místa pro cestující v druhé řadě, velikostí kufru ale na českou fabii nestačí (293 vs. 380 litrů). Ovšem nutno nezapomínat, že jde o hybrid, a v konkurenci aut se stejným pohonem na tom není MG3 vůbec špatně, protože Toyota Yaris Cross nebo Renault Clio jsou na tom velmi podobně. Nepotěší ale celkem vysoko položená nákladová hrana.

MG3

V interiéru musí člověk počítat s tvrdými plasty, ale pracoviště řidiče vypadá moderně. Digitální přístrojový štít doplňuje 11,25palcový centrální dotykový displej s pohotovými reakcemi a hezkou grafikou, na který je ale soustředěno veškeré ovládání funkcí včetně klimatizace s výjimkou dvou fyzických tlačítek pro odmrazování čelního a zadního skla. Při zrcadlení chytrého tak ztrácíte přímý přístup ke klimatizaci a musíte se na ni nejprve přepnout. Úspory jsou pak znát na tom, že klimatizace je pouze jednozónová nebo volant nastavitelný jen výškově.

Na autě je ale nejzajímavější pro MG zcela nový hybridní systém pohonu nazývaný Hybrid Plus. Díky němu se totiž může MG chlubit tím, že jeho novinka je nejlépe akcelerující hybrid ze segmentu malých vozů s hodnotou zrychlení na stovku za rovných 8 sekund. Základem je benzínový motor 1,5 litru o výkonu 75 kW ve spojení s 100kW elektromotorem, který umí pracovat i jako generátor energie pro baterii o výkonu 45 kW. Předností celé soustavy je i nadprůměrně velká trakční baterie s kapacitou 1,83 kWh.

MG3

Celkový výkon soustavy je pak ve srovnání s konkurencí velmi nečekaných 143 kW. Možnost ujet zejména po městě velkou část cesty na elektřinu přitom znamená průměrnou papírovou spotřebu jen 4,4 l/100 km a má jen 36litrovou nádrž. Při dostatečně nabité baterii totiž auto jede na elektřinu až do rychlosti 80 km/h. Díky tomu je automatická převodovka jen třístupňová, protože vlastně nepotřebuje první tři klasické rychlostní stupně. Maximální výkon tak není k dispozici po celou dobu. S elektromotorem je to jen zmíněných 100 kW, maximálních 143 kW platí až po zapojení spalovacího agregátu. Tomu odpovídá i pružné zrychlení mezi 80 a 120 km/h, které je velmi dynamických 5 sekund.

U malých aut víc než jinde hodně rozhoduje cena. Hybridní MG3 startuje na 489 900 Kč, což je o něco méně než ceníkové cena hybridního Renaultu Clio (od 525 000 Kč) i Toyoty Yaris (od 539 000 Kč), oba konkurenti se ale v aktuálních akčních slevách a se započítáním výkupního bonusu dostanou pod hranici půl milionu korun.

Hlavní český konkurent v tomto segmentu, Škoda Fabia, nenabídne hybridní pohon vůbec, s výrazně slabšími benzínovými motory její cena ale začíná už pod hranicí 400 tisíc korun. MG3 tak tentokrát nenahání konkurenci cenou, ale výrazně vyšším výkonem za stejnou cenu. Atraktivnější cenu pak slibuje základní benzínová varianta bez hybridu, které by se měla na českém trhu objevit ještě do konce tohoto roku.

Martin Šidlák