Renault Rafale je v Česku. Vlajková loď nabídne za milion vrchol současné techniky značky

Renault Rafale

Modelová ofenziva značky Reanult pokračuje. Na českých silnicích jsme poprvé projeli vlajkovou loď Renault Rafale, SUV-coupé segmentu D. Pod kapotou má pouze hybrid a ještě letos přijde na trh verze s plug-in hybridem a pohonem všech kol.

Renault Rafale jsme poprvé vyzkoušeli už před několika týdny na mezinárodní prezentaci. naše první dojmy si můžete přečíst ZDE nebo níže shlédnout video. Stručná rekapitulace základních faktů:

V rámci masivní obnovy své modelové palety Renault v posledních letech nejvíc investoval do segmentu nižší střední třídy, kde představil nové modely Megane, Scenic, Austral a Arkana, které doplní ještě hybridní Symbioz. O třídu výš pak zamířil až 7místný Espace. A vrcholem nabídky bude SUV coupé Rafale. S Espacem má společné skoro totožné rozměry. Rafale má na dálku 4,71 metru, Espace 4,72 m. Podobná je i šířka 1,86 m vs. 1,84 a výška 1,61 m vs. 1,65 m. Úplně stejný je pak rozvor 2738 mm.

RPro cestující ve druhé řadě je k dispozici 302 mm pro kolena Prostor pro hlavu na zadních sedadlech 880 mm je zachován i přes karoserii připomínající kupé. Ani zavazadlový prostor není postihnut tvarem karoserie, jeho objem činí 627 litrů.

Renault Rafale: Inovativní střecha a Google na palubě

Inovativním prvkem je panoramatické střešní okno solarbay s elektronicky nastavitelnou průhledností, navržené technologií PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal). Úroveň průhlednosti lze snadno nastavit hlasem prostřednictvím Google Assistant nebo ovládacím tlačítkem.

Interiér kopíruje několik nejnovějších modelů Renaultu, Australem počínaje. Najdete tady zploštělý, v podstatě šestiúhelníkový volant, který nepadne do ruky úplně ideálně, posuvnou loketní podpěrku ve tvaru velkého madla nebo plně digitální palubní desku složenou ze dvou velkých displejů. 12,3palcový přístrojový štít doplňuje 12palcový na výšku orientovaný centrální dotykový displej. Infotaiment běží na systému Google, takže nabídne spoustu funkcí a není tak úplně nutné si zrcadlit vlastní telefon. Uživatel má k dispozici třeba Google mapy a další aplikace.

Pohonná jednotka je v tuto chvíli jediná a shodná s tou v modelu Espace. Jde o full hybrid vlastní konstrukce s celkovým kombinovaným výkonem 200 koní. Základem je přitom pouhý benzínový přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru o výkonu 130 k (96 kW) a točivém momentu 205 Nm. Už sám o sobě je technicky celkem unikátní, kombinuje totiž Millerův spalovací cyklus, nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů, turbodmychadlo s proměnlivou geometrií a dlouhý zdvih podobný vznětovým motorům. Dosahuje se tak vysoké energetické účinnosti 40%.

Doplňují ho dva elektromotory. Ten hlavní poskytuje výkon 50 kW (70 k) a 205 Nm a je spojený s lithium-iontovou baterií s kapacitou 2 kWh, takže umožňuje i několik set metrů ryze elektrické jízdy. Sekundární elektromotor je vysokonapěťový startér-generátor o výkonu 25 kW a 50 Nm, který spouští motor a pohání řazení rychlostních stupňů v automatické převodovce.

Rafale je důstojnou vlajkovou lodí Renaultu, a pokud máte rádi tuhle značku, tak v Rafalu najdete to nejlepší, co vám může v současné době nabídnout. Tolik techniky v autě za rovný milion bez jednoho tisíce korun v základní výbavě Techno nebo za 1 099 000 Kč ve výbavě Esprit Alpine najdete u málokterého výrobce, většina by si za to nechala zaplatit mnohem víc.

Renault si je vědom, že v segmentu D se nejvíc SUV prodává v pohonem všech kol, v Česku je to víc než 80%, představí do konce roku výkonnější motorizaci E-Tech 4×4 s výkonem 300 koní. Tato verze bude vybavena přídavným elektromotorem na zadní nápravě a bude rovněž využívat specifické nastavení podvozku. Objednávky se začnou přijímat od září a v té době bude také zveřejněn ceník.

Martin Šidlák