Škoda Elroq se poprvé ukázala, zatím pod kamufláží

Škoda Elroq

Škoda Elroq, druhý elektrický model značky, bude mít světovou premiéru na podzim 2024. Nové kompaktní SUV slibuje zavazadlový prostor o objemu 470 až 1 580 litrů, výkony od 125 kW do 220 kW a dojezd až 560 km.

Plně elektrické SUV Škoda Elroq má být ideálním společníkem pro výlety do přírody, ale díky mimořádně malému poloměru otáčení i do městského prostředí. Pro výlety mimo zpevněné cesty je na přání k dispozici pohon všech kol. Elroq, který je elektrickou alternativou k modelu Škoda Karoq, můžeme rozměrově zařadit mezi rodinu vozů Škoda Enyaq a připravovaný nejmenší model SUV Škoda Epiq.

Elroq se zatím ukázal jen pod maskováním, ale v tiskové zprávě automobilka popisuje, že bude prvním sériovým modelem v novém designovém jazyku Modern Solid. Ten má spojovat robustnost, funkčnost a autentičnost a zároveň navozovat pocit síly a ochrany. Za leskle černou maskou Tech‑Deck Face, která nahrazuje klasickou masku, inženýři ukryli senzory, jako je radar a přední kamera. O něco výše se na výrazně tvarované kapotě nachází nový nápis Škoda. Jedná se tak o první sériový model značky Škoda, který zde nemá umístěné logo.

Škoda Elroq: Digitalizace a udržitelnost

Interiér modelu Elroq, který je plně v souladu s novým designovým jazykem Modern Solid, se vyznačuje jednoduchostí, prostorností a čistými liniemi. Virtuální kokpit s úhlopříčkou 5″, který je známý již z modelu Škoda Enyaq, přehledně zobrazuje nejdůležitější jízdní údaje. Další informace řidič získává prostřednictvím na přání dodávaného head-up displeje a vizualizací rozšířené reality. Centrální displej infotainment systému má standardně úhlopříčku 13″ a zjednodušené menu a ovládací rozhraní.

Nabídkou designů interiéru modelu Elroq klade Škoda Auto ještě větší důraz na udržitelné, odolné a praktické materiály. Základní variantou pro toto kompaktní SUV je interiér Studio s převážně tmavě šedými látkami. Například v interiéru Loft je pro výplně dveří, sedadla, palubní desku, středovou loketní opěrku a oblast kolen použito čalounění Recytitan z recyklovaných vláken v barvě tmavá Melange.

Čtyři varianty pohonu

Zcela nový model Škoda Elroq postavený na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen bude nabízen ve čtyřech variantách pohonu: Elroq 50, 60, 85 a 85x. Tyto modely se liší kapacitou baterie a výkonem, který se pohybuje od 125 kW do 220 kW. Základní model Elroq 50 s pohonem zadních kol je vybaven baterií s brutto kapacitou 55 kWh a elektromotorem na zadní nápravě, který vyvíjí maximální výkon 125 kW. Elroq 60 má baterii o kapacitě 63 kWh a elektromotor o výkonu 150 kW. Oba tyto modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h.

Modely Elroq 85 a Elroq 85x jsou vybaveny baterií s brutto kapacitou 82 kWh. Elroq 85 s pohonem zadních kol má maximální výkon 210 kW. Elroq 85x má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě, nabízí standardně pohon všech kol a maximální výkon 220 kW. Obě verze, Elroq 85 i Elroq 85x, dosahují maximální rychlosti 180 km/h a mají elektrický dojezd až 560 km.

Všechny varianty zcela nového modelu Škoda Elroq podporují rychlonabíjení stejnosměrným proudem, pouze nabízejí jiný maximální nabíjecí výkon. Modely Elroq 85 a Elroq 85x nabízejí DC nabíjení výkonem až 175 kW. Akumulátory všech čtyř verzí pohonu lze nabít z 10 % na 80 % kapacity již za 28 minut. V AC nabíjecích stanicích se všechny modely Elroq nabíjejí rychlostí až 11 kW, přičemž plné nabití trvá přibližně 5,5 až 8 hodin v závislosti na dané variantě.

Škoda Elroq podporuje funkci automatického a manuálního předehřevu baterie. Funkce předehřevu připravuje baterii na nabíjení stejnosměrným proudem při nízkých okolních teplotách a optimalizuje tak rychlost nabíjení. Proces lze aktivovat ručně stisknutím tlačítka na centrálním displeji infotainmentu, nebo automaticky cestou k nabíjecí stanici na základě údajů z navigace a teploty baterie.

Zdroj: Škoda Auto