Nový Renault Captur vstupuje na český trh. Stojí od 380 000 Kč, plug-in je minulostí, LPG zůstává
Jeden ze dvou nejprodávanějších Renaultů v Česku, Renault Captur, právě v těchto dnech přijíždí k českým dealerům ve faceliftu druhé generace. Pro pohon jsou v nabídce benzínový motor, agregát spalující LPG a full hybrid. Plug-in hybridní verze je minulostí, zůstaly ale lákavé ceny.
Na trhu městských SUV, který nyní představuje 50 % prodejů segmentu B (a sám o sobě představuje 30 % celkového trhu), je se Renaultu dlouhodobě daří. Captur je proto pro značku velmi důležité auto.
Facelift přináší především novou hranatou masku chladiče s různě tvarovanými prolisy v kombinaci s kontrastem mezi leskle černým pozadím a průhledností spodních částí. LED světlomety jsou nově umístěny v krajích karoserie a mají podobu rozpůleného diamantu. Kryt zadních světel je nově průhledný a odhaluje vnitřní prostor světlometů. Auto jsme už projeli, a kompletní jízdní dojmy najdete na videu níže:
Renault Captur: Nový interiér a sázka na hybrid
Interiér nového modleu Captur je nyní vybaven multimediálním systémem OpenR Link s integrovanými službami Google (v závislosti na stupni výbavy). To nejlepší z technologií je na palubě díky systému Android Automotive 12. Pro vozidlo segmentu B je to světová premiéra. Uprostřed středové konzoly se nachází nový vertikální dotykový displej s úhlopříčkou 10,4 palce (960 x 1280 pixelů), který umožňuje plně využívat exkluzivní interaktivní obsah a řadu služeb.
Renault Captur nabízí rovnou čtyři druhy pohonu – základní benzín 1.0 TCe (90 koní), dva mild-hybridy o výkonu 140 a 160 koní, které budou v Česku nejspíš patřit k nejprodávanějším, agregát spalující benzín a LPG a vrcholový full hybrid. Česko patří v tomto směru mezi ty „šťastnější“ státy, v některých zemích budou v prodeji třeba jen dvě pohonné jednotky. Všechny motory už byly v nabídce před facelitem.
Dvoupalivový systém benzin-LPG nabízí díky dvěma nádržím dojezd až 1 100 km. Full hybrid zase slibuje velmi úspornou jízdu na hranici 4,5 l/100 km. Dva elektromotory (e-motor o výkonu 36 kW a HSG – vysokonapěťový startovací generátor o výkonu 18 kW) jsou kombinovány se zážehovým čtyřválcem 1,6 l o výkonu 69 kW (94 k) a baterií o kapacitě 1,2 kWh.
Captur díky upravenému podvozku nabídne také lepší jízdní zážitek. Velkým lákadlem Capturu pak bude zcela jistě jeho cena. Zatím verze před faceliftem měla základní ceníkovou cenu verze TCe 90 465 000 Kč, po faceliftu je to 475 000 Kč. Samozřejmě starší verze se aktuálně doprodává za akční cenu 380 000 Kč včetně výkupního bonusu, ale i novinka má akční cenu, a to 445 000 Kč včetně výkupního bonusu. Varianta s LPG je pak o 20 000 dražší.
Martin Šidlák