Seat Leon dostává nové motory a vylepšený interiér
Seat Leon absolvoval technickou a technologickou modernizaci. Do nabídky byly zařazeny nové pohony – včetně nového motoru 1.5 TSI a nové generace plug-in hybridního pohonu eHybrid. Vylepšení se dočkal i interiér.
Seart Leon zůstává klíčovým pilířem ve strategii značky. Zákazníci mají široký výběr pohonů založených na čtyřech různých technologiích: TSI (zážehové motory), eTSI (mild hybridní jednotky), TDI (vznětové motory) a eHybrid (plug-in hybridní jednotky). Celkem je k dispozici sedm různých variant pohonu s nejvyšším výkonem od 115 k (85 kW) do 204 k (150 kW).
Seat Leon se nyní dodává výhradně se čtyřválcovými motory, a to buď 1.5 TSI (zážehový motor, mild hybridní jednotka a plug-in hybridní systém), nebo 2.0 TDI (vznětový motor).
Seat Leon přišel o 1.0 TSI
Základní jednotkou je nový motor 1.5 TSI (dosud: 1.0 TSI), který poskytuje nejvyšší výkon 115 k/85 kW (+5 k/4 kW) a maximální točivý moment 220 N.m (+20 N.m) a dodává se ve spojení s 6stupňovou mechanickou převodovkou. Leon je nabízen rovněž se dvěma mild hybridními variantami (eTSI) se zdvihovým objemem 1,5 litru a nejvyšším výkonem 115 kW (85 kW) nebo 150 k (110 kW), dodávanými výhradně v kombinaci se 7stupňovou automatickou převodovkou DSG. Spalovací motor je v tomto případě propojen s 48V mild hybridní technologií.
Nyní je pro SEAT Leon k dispozici i nová generace plug-in hybridního pohonu eHybrid, která poskytuje nejvyšší výkon 204 k (150 kW) a maximální točivý moment 350 N.m. Systém kombinuje zážehový motor TSI 1,5 litru o výkonu 150 k (110 kW), elektromotor o výkonu 115 k (85 kW) a sadu lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 19,7 kWh. Tato kombinace umožňuje dojezd více než 100 km výhradně na elektřinu. Je-li zapotřebí doplnit elektrickou energii do akumulátorové baterie, mohou nyní řidiči nabíjet na stejnosměrných rychlonabíječkách výkonem až 50 kW nebo střídavým proudem z domácí nástěnné nabíječky výkonem až 11 kW.
V interiéru modelu Seat Leon se digitalizace zaměřuje na nové a vylepšené uživatelské rozhraní v podobě digitálního panelu sdružených přístrojů Digital Cockpit (10,25“ displej) před volantem a většího, 10,4“ displeje sériově dodávaného informačního a zábavního systému (dosud: 8,25“) nebo 12,9“ displeje na přání dodávaného informačního a zábavního systému. Oba displeje mají posuvný ovladač osvětlený v retro stylu. A pokud je nutné nabít chytrá přenosná zařízení, Seat Leon nyní nabízí funkci rychlého bezdrátového nabíjení s výkonem až 15 W díky technologii chlazení.
Zdroj: Seat