Renault Scénic: Auto roku dorazí k českým zákazníkům v létě
Na přelomu června a července dorazí k českým zákazníkům první kusy nového elektromobilu Renault Scénic E-Tech. Ten nedávno získal cenu Evropské auto roku 2024.
Renault Scénic E-Tech elektrický chce být měřítkem rodinného vozu v době elektrické. Počínaje srovnatelným vnitřním prostorem navzdory kompaktním rozměrům díky speciální elektrické platformě, kolům posunutým do rohů, dlouhému rozvoru 2,78 m, rovné podlaze a kompaktní baterii. Výsledkem je dostatek místa pro cestující s místem na kolena 278 mm a pro zavazadla s objemem zavazadlového prostoru 545 litrů.
Inovativní panoramatická Solarbay a důmyslná zadní loketní opěrka zvyšují komfort v kabině. Dále je ve voze multimediální systém OpenR Link s integrovanými funkcemi Google, zábavními a informačními aplikacemi.
Renault Scénic: Až 625 kilometrů na jedno nabití
Renault Scénic E-Tech elektrický přináší především potěšení z jízdy na elektřinu. Díky výkonu až 160 kW (220 k), kompaktním rozměrům a speciální elektrické platformě AmpR Medium nabízí Scénic E-Tech elektrický dynamickou a agilní jízdu. Se svou baterií o využitelné kapacitě 87 kWh je Scénic E-Tech elektrický jistou volbou pro řidiče na dlouhé vzdálenosti, jejichž klid zajišťuje také kompatibilita všech verzí s dobíjením stejnosměrným proudem z rychlonabíjecích stanic a dobíjením střídavým proudem.
Auto váží v základu ještě celkem slušných 1842 kg, nabídne výkon 160 kW a přitom má ujet až 625 kilometrů na jedno nabití. Nejprve pár faktů. Scénic je postaven na koncernové platformě CMF-EV stejně jako Nissan Ariya či Renault Mégane E-Tech. Na přední nápravě je jeden elektrický motor, model s pohonem všech kol a dvěma motory se neplánuje. V Česku je zatím nabízena jen větší baterie o kapacitě 87 kWh, existuje i menší 60 kWh. Tepelné čerpadlo je k dispozici ve standardní výbavě. Palubní nabíječka umí střídavým proudem nabíjet 22 kW, stejnosměrným pak až 150 kW. K nabití z 15 na 80% by tak mělo stačit 37 minut.
Základní výbava Evolution vyjde v Česku na nejméně 1 085 000 Kč. Ale je v tom největší baterie i nejvyšší výkon elektromotoru, zadní parkovací senzory a parkovací kameru, dvouzónová klimatizace a základní 9palcový středový displej.
Martin Šidlák