Hyundai i30 má facelift, ale k radikální změně nebyl důvod
Hyundai odhalil facelift třetí genereace modelové řady i30. Změny jsou spíše kosmetické, nabídka motorů se nemění.
Facelift Hyundai i30 má vpředu novou mřížku masky chladiče spolu s ozdobným prvkem pod prostorem pro registrační značku a kryty mlhovek. Karosářské varianty hatchback a kombi mají hranatější tvarování chromovaného ozdobného prvku na zadním nárazníku. Hlavní přední světlomety s LED technologií a zadní kombinované LED svítilny, dodávané doposud na přání, jsou nyní součástí standardní výbavy. Z 12 nabízených barev karoserie je sedm nových.
Modernizace se dotkla také vnitřního designu. Různé ochranné prvky pokrývá speciální lak, který je příjemnější a hladší na dotek. Panel středové konzole nově zdobí provedení z klavírového laku. Černý interiér lze kombinovat se třemi variantami čalounění sedadel z látky, kůže a kombinace semišové tkaniny a kůže. Nabídka byla rozšířena také o tři nové designové styly použité na čalounění sedadel.
Mezi nové prvky výbavy patří standardně dodávaný plně digitální přístrojový panel s 4,2“ barevný displejem, tři nabíjecí vstupy USB-C vpředu a vzadu, aktualizace mapových podkladů bezdrátovým přenosem OTA (Over-the-Air) a na přání dodávaný škálovatelný digitální panel sdružených přístrojů s úhlopříčkou 10,25 palce.
Nový Hyundai i30 má nyní ve své standardní výbavě ještě více bezpečnostních prvků Hyundai Smart Sense. Autonomní nouzové brzdění FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pomáhá detekovat překážky před vozem a předcházet případným kolizím. Aktivní asistent pro vedení vozu uprostřed jízdního pruhu LFA (Lane Following Assist) zvyšuje bezpečnost jízdy na dálnici udržováním vozidla v jeho jízdním pruhu a inteligentní omezovač rychlosti ISLA (Intelligent Speed Limit Assist) upozorňuje řidiče na překročení omezení rychlosti jízdy zvukovými a vizuálními signály. Upozorňování na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert) informuje řidiče zprávou na displeji přístrojového panelu, že byly otevřeny zadní dveře – aby při odjezdu nezapomněl na člena posádky ze zadních sedadel.
Nezměnila se nabídka motorů. Základem bude zážehový motor o objemu 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) spojený výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou a výkonem 96 koní. Nabídku doplňuje přeplňovaný zážehový motor 1,0 T-GDI výkonem 100 koní, který je k dispozici jak se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.Vrcholem nabídky je motor 1,5 T-GDI vyladěný na 140 koní, který standardně spolupracuje s 48V mild-hybridním systémem.
Zdroj: Hyundai