Nissan Juke po faceliftu: vrací se ikonická žlutá barva, motory se nemění
Na trh se blíží modernizovaný Nissan Juke, který bude opět dostupný i v ikonické žluté barvě. Kromě barvy je součastí faceliftu i řada změn v interiéru a nová verze N-Sport. Prodej a první vozy modernizované verze bude v ČR k dispozici na přelomu května a června.
Opětovné zavedení žluté barvy exteriéru do nabídky modelu Nissan Juke je přímým důsledkem požadavků zákazníků, kteří si žlutou barvu oblíbili již v době, kdy byla zavedena u první generace. Nová žlutá barva má světlejší odstín než na předchozí generaci.
V nové výbavě N-Sport je působivost žluté barvy umocněna kontrastem žluté barvy s černou střechou, koly zpětných zrcátek, výplněmi podběhů kol, mřížkou chladiče a A a B sloupky.
Aktualizace interiéru Nissan Juke: vyšší kvalita a konektivitu
První změnou, které si stávající zákazníci všimnou, když usednou za volant výbav vyšších než Acenta, je zvětšená velikost centrální obrazovky infotainmentu. Ta má nyní úhlopříčku 12,3 palce a je nakloněna směrem k řidiči o 8o , aby byly dotykové ovládací prvky na vzdáleném okraji obrazovky snadno dostupné.
Za volantem se nachází přístrojová obrazovka, na které jsou umístěny budíky s rychlostí a další klíčové informace o Juke, vše se nyní zobrazí na 12,3palcovém digitálním TFT displeji. Obrazovka s vysokým rozlišením (1920×720 pixelů) umožňuje řidiči nakonfigurovat displej tak, aby zobrazoval kombinaci informací podle jeho preferencí.
Mezi další novinky v interiéru všech stupňů výbavy Juke patří větší odkládací schránka, jejíž objem se zvětšil na 7,8 litru. Loketní opěrka byla přepracována tak, aby poskytovala větší podporu, s asymetrickým designem, který zvyšuje její dosah o 25 mm, ale bez omezení držáků nápojů. Loketní opěrka se zvedá a umožňuje přístup do středové odkládací schránky, stejně jako u předchozího modelu Juke, ale její víko je nyní opatřeno klipem, do kterého se vejdou tři kreditní karty.
Všechny stupně výbavy modelu Juke jsou nyní vybaveny elektrickou ruční brzdou, která zajišťuje maximální prostor a pohodlí v prostoru mezi předními sedadly. U verze Hybrid byla pro větší pohodlí přemístěna tlačítka e-Pedal a EV Mode.
Nezměněná nabídka pohonných jednotek
Nissan Juke je vybaven dvěma variantami pohonu. Elektrifikovanou variantou je Juke Hybrid, který je tvořen spalovacím motorem Nissan speciálně vyvinutým pro práci v hybridním pohonu. Jeho výkon je 69 kW (94 k) a točivý moment 148 Nm.
Na elektrické straně má hlavní elektromotor výkon 36 kW (49 k) a točivý moment 205 Nm, který je podporován 15kW vysokonapěťovým startérem/generátorem, který pracuje přes měnič a 1,2kWh kapalinou chlazenou baterii.
Výsledkem je hnací ústrojí, které má o 25 % vyšší výkon než současná varianta benzinového motoru a až o 40 % nižší spotřebu paliva v městském cyklu a až o 20 % v kombinovaném cyklu.
Pod kapotou neelektrifikované varianty motoru pro JUKE je účinný tříválcový benzinový motor DIG-T s turbodmychadlem o objemu 1,0 litru. Je kompaktní a lehký a propůjčuje vozu Juke zábavný jízdní charakter, který majitelé očekávají. Poskytuje výkon 117 k a točivý moment 180 Nm (200 Nm s funkcí over torque). K dispozici je poutavá 6stupňová manuální nebo sportovní 7stupňová dvouspojková převodovka (DCT) s pádly a voličem jízdních režimů (Eco, Standard, Sport), takže řidiči mohou bez námahy přizpůsobit svůj jízdní styl jakémukoli jízdnímu scénáři pro maximální zábavu na silnici.