Škoda Auto měla loni v Česku rekordní podíl 35%, letos chystá Octavii a Elroq
Přibližně o pět procent na 210 000 kusů klesne letos podle odhadu společnosti Škoda Auto Česká republika prodej nových osobních aut na tuzemském trhu. Škoda si na něm ale chce udržet zhruba svůj loňský rekordní tržní podíl 35%, ve firemních registracích dokonce přes 40%.
Dealeři Škoda Auto registrovali v roce 2023 na českém trhu 77 490 nových vozů, což představuje meziroční nárůst přes 23 %. Jasnou jedničkou zůstává modelová řada Octavia s téměř 10% podílem, nejprodávanějším elektromobilem uplynulého roku se stala Škoda Enyaq. Tuzemská automobilka to konstatovala na své výroční tiskové konferenci.
A prozradila i novinky pro letošní rok. V řádu týdnů se k prvním zákazníkům dostanou facelifty modelů Scala, Kamiq a modernizovaný Enyaq, ve druhém čtvrtletí pak nový Kodiaq a Superb. Rok 2024 bude také rokem nové Octavie a v druhém pololetí i zcela nového elektrického modelu Elroq.
Octavia jasnou jedničkou
„S ohledem na nestabilní situaci v automobilovém průmyslu považuji uplynulý rok za úspěšný. Pomalu se blížíme předcovidovým číslům, a přestože naše prodeje i loni táhli fleetoví zákazníci, velmi mě těší, že jsme se vrátili na pozici jedničky českého trhu i v retailovém segmentu. Ukazuje se, že kvality vozů Škoda, jejich nadprůměrná zůstatková hodnota i široké spektrum služeb poskytovaných naší dealerskou sítí zůstávají pádnými kupními argumenty i v dnešní turbulentní době,“ zhodnotil uplynulý rok vedoucí českého zastoupení Škoda Auto Jiří Maláček.
V první desítce nejprodávanějších vozů roku 2023 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která loni zaznamenala 21 815 registrací. Na 2. pozici dosáhla Fabia s 10 775 registracemi, na 3. příčce se umístila Škoda Scala (9784 registrací), kterou následují modelové řady Kamiq (9447), Karoq (9032) a Kodiaq (8659). Na 9. místě v žebříčku nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Superb se 6309 registracemi.
Vede šedá barva a benzínový motor 1.5 TSI
V roce 2023 si kupující nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou (popř. stříbrnou) barvu karoserie a nejoblíbenější motorizací se stal zážehový agregát 1,5 TSI 110 kW. Svědčí to o tom, že zákazníci se již neorientují primárně na základní varianty, ale mají na své automobily vyšší nároky. Tento trend rovněž potvrzuje stále větší zájem o doplňkové služby. Například pro prodlouženou záruku se loni rozhodlo 45 292, pro značkové pojištění 14 771 a pro předplacený servis 8670 zákazníků. Úspěšná byla Škoda také v prodeji originálního příslušenství. Nejžádanějšími položkami byly kompletní kola a pneumatiky, střešní nosiče a boxy, podlahové koberce a ochranné prvky do zavazadelníku a tažná zařízení.
Zdroj: Škoda Auto