Volkswagen Tiguan a Passat: Známe české ceny
Volkswagen spustil předprodej nových generací modelů Tiguan a Passat. Ceny začínají od 899 900 Kč, resp. 999 900 Kč. Ceníky sází také na pakety za akční ceny.
Třetí generace modelu Volkswagen Tiguan nabídne třeba hybridní pohon s čistě elektrickým dojezdem cca 100 km. Nové uspořádání přístrojové desky s důsledně intuitivním ovládáním zahrnuje ještě větší počet digitálních služeb a aplikací. Nový digitální panel sdružených přístrojů Digital Cockpit a velký displej informačního a zábavního systému MIB4 má sériově ve všech variantách úhlopříčku 12,9 palce, za příplatek až 15 palců. Nejnovější generace systému „Park Assist“ automatizuje zaparkování vozidla i vyjetí z parkovacího místa. Nový adaptivní podvozek „DCC Pro“ zdokonaluje komfort a dynamiku jízdy. V sériové výbavě jej mají varianty 4MOTION a eHybrid.
Tiguan bude nabízen s osmi různými pohony. Již nyní lze objednávat dva nové 48V mild hybridní pohony. Jednotky eTSI poskytují nejvyšší výkon 96 kW (130 k) nebo 110 kW (150 k) a disponují automatickou deaktivací válců (ACT). Zákazníci si v současnosti mohou nakonfigurovat nový Tiguan také s osvědčeným vznětovým motorem TDI o výkonu 110 kW (150 k). Ještě výkonnější pohonné jednotky TSI a TDI budou do nabídky přidány v následujících týdnech.
Třetí generace kompaktního SUV Tiguan stojí na rozvoru náprav 2680 mm a má vnější rozměry 4539 x 1842 x 1712 mm. Při plném obsazení pětimístného interiéru mohou cestující využít zavazadlový prostor o objemu 652 litrů, který lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel zvětšit až na 1650 litrů. Sériovou výbavu Tiguanu lze již ve fázi předprodeje na přání individualizovat akčními pakety u všech výbavových variant se zákaznickou výhodou 25%.
Volkswagen Passat po deváté
Devátou generaci modelu Passat lze pořídit již za 999 900 Kč. Bude nabízena výhradně jako kombi. To dostalo rozvor náprav 2841 mm a prostornou karoserii s variabilním interiérem, jejíž vnější délka je 4917 mm, šířka 1849 mm a výška 1506 mm. Z prodloužení rozvoru náprav, o 50 mm oproti předchůdci, těží především prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Narostl i objem zavazadlového prostoru až 1920 litrů (dosud 1780 litrů) po sklopení asymetricky dělených zadních sedadel. V základní konfiguraci se zadními sedadly nabídne plných 690 litrů.
Volkswagen zcela nově koncipoval rovněž interiér. Jeho dominantou je přístrojová deska s velkoplošnými zobrazovacími plochami včetně sériově dodávaného 12,9“ displeje (úhlopříčka 32 cm), který může být na přání nahrazen obrazovkou o úhlopříčce 15 palců (38 cm). Technickým základem je nejnovější generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB4).
Nový Passat je kromě toho poprvé vybaven manažerem jízdní dynamiky. Tento sériově dodávaný systém zajišťuje mimořádně neutrální, stabilní, agilní a precizní jízdní vlastnosti. V oblasti pohonu mají zákazníci na výběr sedm variant: nový zážehový motor s mild hybridní technikou (1.5 eTSI 110 kW/150 k), dva nové plug-in hybridní pohony (eHybrid 150 kW/204 k a 200 kW/272 k), dvě přeplňované vznětové jednotky (2.0 TDI 110 kW/150 k a 142 kW/193 k 4MOTION) a dva přeplňované zážehové čtyřválce (2.0 TSI 150 kW/204 k a 195 kW/265 k 4MOTION). Ve všech případech je hnací síla přenášena na vozovku prostřednictvím sériově dodávané sedmistupňové, resp. šestistupňové (eHybrid) dvouspojkové převodovky DSG.
Zdroj: Volkswagen