S CCSkou k nabíječce

Karty CCS je možné využít i na dobíječkách E.ON Drive. Unikátní spolupráce pomáhá firmám s přechodem na elektromobilitu.
Karty CCS, tzv. „cécéesky“ vždy byly v České republice synonymem pro tankovací kartu. Zejména díky tomu, že byly první svého druhu, které se zde začaly používat. Nicméně doba a technologie pokročily, a tak se i vydavatel karet společnost CCS adaptuje na nové trendy. Stále více firem přechází, ať už úplně nebo částečně, na elektromobily nebo tuto změnu plánuje. A logicky tak řeší, jak tento přechod zrealizovat – jak technicky, tak i jakým způsobem budou jejich zaměstnanci za dobíjení platit a kde. Proto vznikla spolupráce E.ONu a CCS, která je na trhu v tuto chvíli ojedinělá a která nabízí kompletní správu dobíjení. Jedná se o stále stejnou tankovací kartu CCS Limit, která ale kromě tankování umožňuje i platby za dobíjení elektromobilů v celé široké síti E.ON a jejích partnerských sítích. „Vnímáme potřebu mnoha firem přejít na elektromobilitu a s touto změnou řadě z nich již pomáháme. Zároveň pro ně neustále zvyšujeme standard našich služeb. Jsme rádi, že můžeme přiložit ruku k dílu i v této oblasti a ve spolupráci s CCS, kdy jsme jako jediný poskytovatel schopni zavést do našich systémů platby právě kartami CCS, které jsou pro řadu firem důležité. Zákazníci pak CCS kartu využívají pro firemní i veřejné dobíjení,“ popisuje Jakub Kott, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.
Spolupráce mezi E.ON a CCS spočívá především v unikátní kombinaci tankování a dobíjení vozidel v jedné kartě. „Při přechodu na elektroauta nebo při používání hybridních vozidel není potřeba hledat nového poskytovatele, pořizovat čipy či doplňující karty k již stávajícím palivovým kartám. To představuje úsporu času i další administrativy. S kartou CCS Limit zaplatí klient za tankování i dobíjení elektromobilů, ale i za další služby spojené s provozem firemních aut, jako jsou servisy, myčky, parkování či provozní kapaliny. Platby za dobíjení na interních i veřejných dobíječkách lze aktivovat i na již vydaných palivových kartách CCS Limit,“ vysvětluje Jan Polívka, generální ředitel CCS Česká společnost pro platební karty.

VŠE JE NA JEDNOM MÍSTĚ
Všechny transakce za výše uvedené služby obdrží klient vyúčtované na jednom daňovém dokladu. Jsou zobrazeny i po přihlášení do zákaznického servisu, což zvyšuje efektivitu řízení vozového parku a zjednodušuje administrativu. Data o dobíjení lze, stejně jako ta o tankování, automaticky propojit s monitoringem vozidel a knihou jízd Carnet. Klient tak uvidí nejen zaplacenou cenu a množství dobitých kW, ale i přírůstky a stav baterie nebo informace o dobíjení a vybíjení vozu. Nově se díky komplexnosti systému E.ON Drive propisuje i evidence domácího dobíjení, tzv. homecharging, což opět představuje zjednodušení administrativy a usnadnění vyúčtování služebních i soukromých jízd.
„Spolupráce s CCS je možná i díky tomu, že jsme dokázali propojit naše IT systémy a efektivně tak vyměňovat potřebná data. Klienti, kteří používají kartu CCS, mají také k dispozici naši aplikaci, mohou využívat veřejné dobíjecí stanice i rozsáhlou síť roamingových služeb po celé Evropě čítající více než 67 000 dobíjecích bodů,“ doplňuje Jakub Kott. A Jan Polívka dodává: „Že bylo rozhodnutí o společném projektu správné nám dokazují neustále rostoucí počty transakcí za dobíjení na CCS kartách.“
Michal Žďárský