Norma Euro 7 nakonec zkopíruje Euro 6, navíc zavádí minimální životnost baterií
Evropský parlament a Rada dosáhly předběžné dohody o finální podobě normy Euro 7. Vychází z normy Euro 6, ale navíc zavádí pravidla pro částice z brzd a pneumatik a klade požadavky na minimální životnost baterií elektromobilů.
Automobilky také dostanou více času na to, aby se normě Euro 7 přizpůsobily. Pro osobní a dodávkové automobily se vyjednavači dohodli na zachování stávajících zkušebních podmínek a limitů emisí výfukových plynů Euro 6. Na žádost europarlamentu ale bude počet částic ve výfukových plynech měřen přísněji, budou zahrnuty i menší částice.
U autobusů a nákladních vozidel dohodnuté znění zahrnuje přísnější limity pro emise výfukových plynů měřené v laboratořích i v reálných jízdních podmínkách při zachování současných zkušebních podmínek Euro 6.
Zpravodaj normy v europarlamentu Alexandr Vondra k výsledku uvedl: „Díky této dohodě jsme úspěšně dosáhli rovnováhy mezi cíli v oblasti životního prostředí a životně důležitými zájmy výrobců. Cílem jednání bylo zajistit cenovou dostupnost nových menších automobilů se spalovacími motory pro zákazníky a zároveň umožnit automobilovému průmyslu připravit se na očekávanou celkovou transformaci odvětví. Evropská unie se nyní bude zabývat také emisemi z brzd a pneumatik a zajistí vyšší životnost baterií.“
Parlament a Rada musí dohodu formálně schválit, aby mohla vstoupit v platnost. Nařízení se začne uplatňovat 30 měsíců po vstupu v platnost pro osobní a dodávkové automobily a 48 měsíců pro autobusy, nákladní automobily a přívěsy. Pro vozidla vyrobená malosériovými výrobci se začne uplatňovat od 1. července 2030 pro osobní a dodávkové automobily a od 1. července 2031 pro autobusy a nákladní automobily.
Martin Šidlák