První elektrický pancéřovaný sedan BMW i7 Protection odolá i útoku dronu
BMW představilo hned dvě pancléřované varianty své vlajkové lodi. BMW i7 Protection je prvním pancéřovaným elektromobilem svého druhu. Verze se spalovacím motorem má zase třeba nádrž, jejíž povrch se po průstřelu sám zacelí. Obě varianty pak odolají střelbě, výbuchům nebo dokonce útoku dronu.
Nové pancéřované modely BMW i7 Protection a BMW 7 Protection nabízejí lidem v ohrožení individuální ochranu před útoky střelnými zbraněmi a výbušninami. Jsou klasifikovány jako ochrana třídy VR9 na základě mezinárodně uznávaných oficiálních zkušebních kritérií německého Svazu zkušebních laboratoří pro materiály a konstrukce odolné proti útokům (VPAM). Skla obou modelů dokonce splňují kritéria pro klasifikaci VPAM 10, která představuje nejvyšší úroveň ochrany pro civilní ochranná vozidla.
S novým jádrem BMW Protection Core je celá nosná konstrukce karoserie sedanu Protection poprvé vyrobena z pancéřové oceli. Jádro BMW Protection Core tvoří samonosnou ochrannou jednotku, která je následně doplněna bezpečnostními dveřmi, pancéřováním podvozku a střechy a neprůstřelnými skly.
Speciální pancéřování střechy a podvozku bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální ochranu zejména proti výbušninám. Cestující jsou například chráněni i před útoky dronů s výbušnými náložemi a před střepinami ručních granátů. Na seznamu standardních bezpečnostních prvků nového BMW řady 7 Protection najdeme také samotěsnicí palivovou nádrž. Plášť nádrže automaticky uzavře trhliny vzniklé průstřelem a zabrání tak úniku paliva.
První pancéřovaný elektromobil BMW i7 Protection
BMW i7 Protection poprvé přináší zážitek z čistě elektrické mobility do segmentu pancéřovaných vozidel. Jeho dva elektromotory, kdy jeden je na přední nápravě a druhý na zadní, vytvářejí elektrický pohon všech kol a nabízejí celkový výkon až 400 kW/544 k a maximální systémový točivý moment 745 Nm. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,0 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Dojezd ale automobilka neuvádí.
V zážehové verzi nového pancéřovaného sedanu generuje 4,4litrový osmiválec nejnovější generace maximální výkon 390 kW/530 k a nejvyšší točivý moment 750 Nm. Součástí jeho technologie BMW TwinPower Turbo je vylepšený systém přeplňování s elektricky ovládanými obtokovými ventily, nepřímé chlazení stlačeného vzduchu a křížené sběrné výfukové potrubí. Přítomnost 48V mild hybridní technologie navíc pomáhá zlepšovat průběh výkonu a zvyšovat hospodárnost.
Inteligentní systém pohonu všech kol BMW xDrive přenáší hnací sílu na všechna čtyři kola podle potřeby. Nové BMW řady 7 Protection zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 210 km/h.
Integrované aktivní řízení
Nové BMW i7 Protection a nové BMW řady 7 Protection jsou prvními a jedinými pancéřovanými vozy ve svých segmentech, které jsou vybaveny systémem Integrálního aktivního řízení. Tato funkce řízení zadních kol nejenže snižuje poloměr otáčení při manévrování, ale také zvyšuje přesnost a dynamickou odezvu v rychle projížděných zatáčkách. Dalším klíčovým atributem Integrálního aktivního řízení, které je u tohoto vozu součástí standardní výbavy, je zvýšení jízdního komfortu pro cestující na zadních sedadlech.
Další mimořádnou vlastností v tomto segmentu jsou standardně dodávaná 20palcová kola z lehké slitiny. Kromě zvýšení jízdního komfortu, trakce a směrové stability umožňují také použití mimořádně výkonného brzdového systému. Speciálně vyvinuté dojezdové pneumatiky Michelin PAX v rozměru 255-740 R510 umožňují vozu pokračovat v jízdě rychlostí až 80 km/h i v případě úplné ztráty tlaku.
Zdroj: BMW