Volkswagen začal v Německu obchodovat s elektřinou

Volkswagen chce v budoucnu nejen prodávat pouze elektrická auta, ale jako první automobilka na světě začal s elektřinou i obchodovat.

Koncern Volkswagen a její značka Elli začaly obchodovat na německém trhu s elektřinou na největší evropské energetické burze EPEX Spot. Základem pro obchodování je stacionární úložný systém z baterií vozů e-up! a nová, digitální platforma pro obchodování s elektřinou od společnosti Elli. První bateriové úložiště Volkswagenu využívané pro tyto účely se skládá z 28 bateriových systémů a 34 článkových modulů.

Jde zatím o pilotní projekt budoucího využívání baterií z elektromobilů. Principem je, že prostřednictvím platformy lze automaticky zadávat nabídky na burze. Výsledky obchodování se převedou do časového plánu a baterie se automaticky nabíjí nebo vybíjí. Tedy Volkswagen nakoupí elektřinu v období nízkých cen, nabije baterie, a následně elektřinu prodá v době vyšší poptávky a tedy i vyšších cen.

Primárně z obnovitelných zdrojů

Podle tiskové zprávy je snahou nakupovat primárně z obnovitelných zdrojů a prodávat v čase, kdy soláry nebo větrníky elektřinu do sítě nedodávají. Díky tomu lze nejen generovat příjmy z obchodování, ale také dosáhnout lepšího využití obnovitelných zdrojů energie.

Použité baterie z vyřazených elektromobilů značky Volkswagen v Česku se aktuálně vozí na zpracování do Německa, ale v budoucnu s velkou pravděpodobností vznikne projekt bateriového úložiště i zde. V rámci koncernu se této problematice věnuje nejvíc Škoda Auto, která v půlce června ve spolupráci z ČEZ zprovoznila první bateriové úložiště u nabíjecí stanice ČEZ v Praze.

Během tří let jich obě firmy chtějí mít v provozu 150. Budou umístěny převážně u rychlých nabíjecích stanic, aby pomáhaly vykrývat energetické špičky. Další budou v různých průmyslových objektech. Například v areálu firmy EP Rožnov vznikne inovativní energetické centrum, kde bude poprvé v Česku mimo jiné vyzkoušen systém vehicle-to-grid, tedy využití elektromobilů jako baterie pro stabilizaci distribuční sítě.

Martin Šidlák, psáno pro Autosalon.tv