ROZHOVOR – Petr Skopec, Skupina Mattoni 1873: „Snižování emisí je jedním z našich dílčích cílů“
Český výrobce minerálek a dalších nealkoholických nápojů Mattoni 1873 disponuje obsáhlým vozovým parkem složeným z velké části z modelů značky Škoda. Flotilový manažer Petr Skopec nám v rozhovoru prozradil i to, že nově zahájili spolupráci s progresivní leasingovou společností MHC Mobility.
Jak vypadá váš vozový park a z jakých modelů se skládá?
Skupina Mattoni 1873 provozuje v ČR především osobní auta a ve většině jsou to značky Škoda, ale také Ford a i další, ty pak jen v jednotkách kusů. Pro užitková vozidla spolupracujeme hlavně se značkou Peugeot, ale máme i několik vozidel VW.
Škoda Auto je majoritou našeho fleetu a modelová skladba je od Citigo iV přes Fabie kombi v blízkém budoucnu nahrazované Scalami. V nižší střední jsou zde Octavia kombi nebo Ford Focus a škálu pak uzavírá pro vyšší management modely Superb či Kodiaq. Jiné značky jsou u nás spíše výjimkou. Modelová škála užitkových vozidel je prostší, menší Partner nebo větší Boxer. VW Amarok pak je zástupcem vozidel jež nám pomáhají v mobilitě do obtížně dostupných lokalit. Vozidla jsou vybrána tak, aby plnila pracovní účel při cestách našich zaměstnanců, representovala naše obchodní značky a pro naše uživatele byla pohodlnými a bezpečnými prostředky k mobilitě.
Jak se v letech proměnila struktura vašeho vozového parku?
V posledních letech se zásadně objem flotily nezměnil. Díky centralizaci pozic došlo k velmi mírnému poklesu objemu flotily. Pro náhlé potřeby mobility zaměstnanců jež běžně firemní vozy nepoužívají máme několik poolových, referentských vozidel.
Jak vnímáte nástup elektromobility a jezdíte už nějakými elektrifikovanými vozy?
Naše společnost patří k lídrům v tématech udržitelnost, cirkularita a ochrana zdrojů. Snižování emisí je jedním z našich dílčích cílů a omezování emisí v dopravě máme přímo ve své strategii. Já osobně jsem fanouškem elektromobility, mám s ní dost zkušeností – jak osobních, tak při práci. Jsem přesvědčen, že jde o technologii budoucnosti a že se zdokonalí natolik, že její dnes někdy až zbytečně zdůrazňované nevýhody postupně zmizí a tyto automobily budou v provozu převládat. Jako zásadní vnímám mentální nastavení uživatelů. Tuto technologii je nutno používat jinak, než jsme zvyklí u konvenčního auta. Druhou věcí pak je finanční stránka věci, kdy pořízení elektrického vozu zatím vychází dráž
V naší flotile již několik let používáme elektromobily Škoda Citigo iV, Nissan Leaf a VW ID3. V loňském roce jsme uvedli do našeho provozu hybridní vůz Toyota Highlander, tedy i zde získáváme zkušenosti.
Jak vaše vozy financujete? Spolupracujete se společností MHC Mobility, jaké služby využíváte a jak jste s jejich nabídkou spokojen?
V průběhu roku 2022 jsme byli osloveni společností MHC Mobility a po zvážení jejich nabídek, struktury jejich společnosti i služeb jsme se rozhodli o zahájení spolupráce. MHC Mobility se rychle zařadila mezi naše zavedené partnery, jež nám poskytují komplexní služby operativního leasingu od financování, pojištění, servisních služeb, asistence i náhradní vozidla. Spolupráce s leasingovými společnostmi by se měla hodnotit až s nějakým odstupem, po ukončení dílčích kontraktů. Při průběžném ohlédnutí nad domluvenými detaily, jsem se startem této spolupráce spokojený. Flexibilita, profesionální přístup i ochota jít naproti, je dobrým receptem pro úspěch u dalších zákazníků, jak pro osobní tak pro užitková auta.
Autor: Michal Žďárský