5 věcí, které musíte vědět o MG4

MG4

Elektrický dojezd až 450 kilometrů, přitom za cenu 780 tisíc korun. Lidové auto to stále není, ale čínský model MG4, který právě vstoupil na český trh, udělá svou cenou ostatním výrobcům elektromobilů minimálně vrásku na čele. Pojďme si o něm říct pět základních věcí.

1. MG 4. Co to je?

Začněme tím, kam MG4 vlastně zařadit. Jde o elektrický hatchback, který má konkurovat třeba Volkswagenu ID.3. Vyvinut byl v Evropě, konkrétně v Británii, ale vyrábí se v Číně. S délkou necelých 4,3 metru stojí třeba někde mezi modely Fabia a Scala. Design je celkem dynamický, se spoustou ostře řezaných křivek. Ale celkový dojem z designu nechám samozřejmě na vás.

2. Interiér

Interiér je celkově minimalistický. Menší obrazovku před řidičem doplňuje větší centrální displej, přičemž oba stojí na palubní desce samostatně. Základní ovladače jsou analogové, dominantní místo pod hlavní obrazovkou zaujímá kulatý volič jízdních režimů a tlačítko ruční brzdy. Zajímavostí je volant, jehož tlačítka jsou částečně programovatelná a můžete si na ně tedy navolit funkci, kterou chcete. Jako u většiny elektromobilů je pohon výhodou v oblasti prostoru pro posádku, kterého je dost a i za sebe si pohodlně sednou opravdu velcí lidé. Pro zavazadla je prostor 363 litrů, což je o něco méně než třeba u zmíněného Volkswagenu ID.3, chybí také úložný prostor pod přední kapotou, což autu někteří skalní elektromobilisté možná neodpustí.

MG4

3. Výkon a nabíjení

V prodeji budou dvě verze. Základní s elektromotorem o výkonu 125 kW a baterií o kapacitě 51 kWh, silnější o výkon 150 kW a kapacitě 64 kWh. V obou případech jsou poháněna zadní kola. Se silnější verzí auto na stovku zrychlí za 7,9 s. Baterie v podlaze slibuje ideální rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50 a nízké těžiště (konkrétně 492,3 mm), vybízející ke sportovní jízdě. Výrobce se chlubí, že jeho baterie je s výškou 110 mm nejnižší na trhu.

S průměrnou spotřebou 16 kWh/100 km má mít MG4 dojezd až 450 kilometrů. Baterie se dá předehřát a tím zvýšit účinnost nabíjení, které má být možné výkonem až 135 kW. Z 10 na 80% se tak auto v ideálním případě nabije za 35 minut. Výborné jízdní vlastnosti by autu měla dodat mimo jiné i unikátní konstrukce zadní pětiprvkové nápravy, které je konstruována tak, aby se při akceleraci neponořovala. V nabídce zatím chybí pohon 4×4, ale údajně se chystá.

MG4

4. Bezpečnost

A jak je to s bezpečností? Společnost Euro NCAP udělila pět hvězdiček všem aktuálním specifikacím MG4. Nejde jen tzv. o „železo“. Oceněna byla nejen modulární platforma, na které budou postaveny i další elektromobily MG, ale i elektroničtí asistenti. Všechny verze MG4 mají systém MG Pilot, zahrnující mimo jiné asistenty pro aktivní nouzové brzdění, udržování v jízdním pruhu nebo adaptivní tempomat.

5. Cena

Jakkoli pořád nejde o lidový vůz pro masy, s cenovou od 779 960 Kč za slabší verzi se MG4 dostává na dnešní úroveň některých podobně velkých dieselových aut. Kompletní ceník bude zveřejněn 1. června 2023. K dealerům dorazí první vozy koncem května, k zákazníkům velmi brzy poté.

Martin Šidlák

MG4