Honda překvapila a ukázala rovnou tři nová SUV
Honda vyvinula a uvede na trh rovnou tři nová SUV: plně elektrický model e:Ny1 a hybridní modely ZR-V a CR-V.
Model ZR-V vyplňuje mezeru mezi modely HR-V a CR-V. Je určen zejména pro mladé zákazníky, kteří dbají na image a hledají stylový, výkonný a zábavný vůz. Pod elegantním a stylovým exteriérem se skrývá plně hybridní technologie společnosti Honda. Sdílí své geny se zcela novým modelem Civic e:HEV ověnčeným mnoha cenami. Model Civic, uznávaný pro své dynamické vlastnosti, prokázal, že plně hybridní vozy mohou být poutavé a zábavné. Model ZR-V rozšiřuje toto pojetí na SUV nižší střední třídy v segmentu C-SUV.
Účinný, ale výkonný 2,0litrový čtyřválcový motor s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním, který je součástí hnacího ústrojí e:HEV a byl optimalizován pro model ZR-V, pracuje ve spojení se dvěma elektromotory a zajišťuje působivou a citlivou akceleraci.
Honda e:Ny1
Model Honda e:Ny1 je druhý čistý elektromobil značky, který dorazí do Evropy. Postaven je na nově vyvinuté platformě poháněné předním motorem e:N Architecture F společnosti Honda. Tato platforma má tři základní atributy: specializovanou konstrukci karoserie s vysokou tuhostí, nízké těžiště a pečlivě řešenou aerodynamiku pod podlahou.
Platforma navíc obsahuje vysoce výkonný lehký celek tři v jednom s integrovanou jednotkou elektrického pohonu, elektromotorem a převodovkou. Generuje maximální výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm. Je navržen tak, aby poskytoval plynulé a pohodlné zrychlování a zpomalování. Pod podlahou je umístěna vysokokapacitní lithium-iontová baterie. Poskytuje dojezd až 412 km (WLTP) a lze ji rychle dobíjet stejnosměrným proudem. Z 10 na 80 % se nabije za pouhých 45 minut.
Honda CR-V
Zároveň odhalila šestou generaci svého nejprodávanějšího SUV, modelu CR-V, který po svém příchodu do Evropy. Zákazníci si model CR-V budou moci vybrat buď s plně hybridní (e:HEV) nebo, poprvé na evropském trhu, plug-in hybridní (e:PHEV) hnací jednotkou. Obě varianty jsou vybaveny 2,0litrovým čtyřválcovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním.
Hnací jednotka e:PHEV využívá stejné lehké a vysoce výkonné palubní elektromotory jako její stájový kolega e:HEV. Díky tomu má model CR-V působivou akceleraci, rychle se nabíjí a má vysoce konkurenceschopný dojezd pouze na elektrický pohon.
Model plug-in CR-V, který je schopen ujet 82 km v elektrickém režimu, zvládne většinu denních jízd pouze na elektrický pohon. Když je teplota baterie 25 stupňů, z úplného vybití ji lze na 100 % nabít za pouhé 2,5 hodiny.
Zdroj: Honda