Test MG HS: Dostanete víc než u konkurence

Test MG HS. Čínské automobily pomalu, ale jistě vstupují i na český trh. Máme se jich bát? V případě značky MG s britskými kořeny rozhodně ne. Tahle auta jsou navržená pro Evropu. Zatímco ale většina evropských automobilek s čestnou výjimkou Dacie nenabízí solidní, ale cenově dostupná auta, námi testovaný model MG HS naopak vsadil na zajímavý poměr cena / výbava.

MG je původně anglická značka malých sportovních automobilů založená ve 20. letech minulého století. Po krachu společnosti firmu převzala v roce 2007 státní čínská společnost SAIC. Místo sportovních roadsterů a kupé se dnes pod značkou MG zatím prodávají v Česku SUV. Ale nebude to tak navždy, už letos se od MG dočkáme i prvního elektrického kombíku. Dnes se ale podívejme na test MG HS.

S délkou 4574 mm jde už o poměrně velké SUV typu Škoda Karoq nebo Hyundai Tucson. Design velikost poměrně dovedně maskuje, auto vypadá na pohled menší. Tvary karoserie jsou vcelku povedené, nic extravagantního, ale naopak ani nic výrazného k zapamatování nebo odlišení od konkurence na první pohled. Velmi důležité je, jakou zvolíte barvu karoserie. S tradiční černou nebo bílou moc nevyniknete, naopak v červené nebo světle modré se tvary auta ukážou v tom pravém světle. Mimochodem – na rozdíl od většiny ostatních značek se u MG HS nepřiplácí za žádnou barvu laku.

Test MG HS: Důstojný soupeř

I v interiéru bude člověk s předsudky k čínským autům nutně zklamaný. Tady je to opravdu perfektní jak na pohled, tak na dotek. Jak kvalitou zpracování, tak použitými materiály je MG HS důstojným soupeřem v Evropě etablovaným automobilkám, výbavou mnohé dokonce předčí. Například za 12,3“ přístrojový displej, ani za 10,1“ dotykový displej infotainmentu se nepřiplácí. Centrální obrazovka má hezkou grafiku i dobře reaguje. Od třetího stupně výbavy dostanete i 360 stupňovou parkovací kameru, jejíž zajímavostí je, že při couvání vám ukazuje i vzdálenost od překážky v metrech.

Podobně jako řada dalších aut se ale bohužel i MG rozhodlo soustředit ovládání většiny věcí do centrálního dotykového displeje, a to včetně klimatizace. Navíc její ovládání není úplně ideálně vyřešené. Při přepnutí do módu klimatizace je na obrazovce obrovský nevyužitý prostor a ovládací prvky jsou jen malé, po krajích displeje.

MG HS

Nadprůměrný rozvor

MG HS postavila kabinu na nadprůměrném rozvoru 2722 mm, takže na délku je v kabině o trošku víc místa než ve zmíněném Karoqu nebo Tucsonu, nad hlavou je to už malinko horší. Proti konkurentům MG HS naopak trochu ztrácí v oblasti zavazadlového prostoru, který nabídne v základu 463 litrů, ale po montáži tzv. sady na zvětšení zavazadlového prostoru naroste tento objem až na 580 litrů. Sadu nabízí importér jen pro model HS. Vyjmou se věci z pod podlahy a vloží se do tašek, které jsou součástí sady. Místo toho přijde na místo plastová vana. Součástí sady je nové čalounění celého zavazadelníku, takže to vypadá jako tovární úprava. Tašky s věcmi se pak dají zpět do kufru nebo pod přední sedačky. To vše za zhruba 3500 Kč.

HS doplnil už loni představený model EHS, který ve stejné karoserii nabídl plug-in hybridní pohon. HS má jedinou ryze benzínovou pohonnou jednotku o objemu 1,5 litru a výkonu 119 kW. A buď šestistupňovou manuální nebo 7stupňovou automatickou převodovku. Motor to není špatný, je silný v nízkých otáčkách, ale nebojí se ani těch vyšších. Se zrychlením je na tom stejně jako nedávno testovaný Renault Austral, na stovku se dostane za 9,7 sekundy.

MG HSBohužel stejně jako s Australem snadno překročíte hranici 8 spotřebovaných litrů na sto kilometrů. Uvítal bych menší hodnotu. Dvouspojková automatická převodovka není takový průšvih, jak jsem se po zkušenostech se skvěle fungujícími převodovkami koncernu Volkswagen trochu bál. Jen občas trošku zbytečně dlouho váhá, který stupeň zvolit a při potřebě prudce zrychlit nepodřadí o tolik stupňů jako právě zmíněné DSG. Ale po většinu času majitelé MG HS tohle potřebovat nebudou. Naopak ocení výborné odhlučnění, takže když nebudou motor příliš vytáčet, čeká je pohodová tichá jízda.

Pohodlnější nez plug-in

Podvozek je velmi měkce naladěn, takže v zatáčkách se sice trochu naklání, ale zato spolehlivě filtruje všechny možné druhy nerovností. Zadní nápravě to přitom jde o trochu lépe než té přední, ale celkově je jízda s HS pohodlnější než s o něco těžším plug-in hybridním EHS.

Rodinná SUV jsou nesmírně populární nejen na českém trhu a MG HS je v konkurenci desítek modelů zajímavou alternativou. Jeho čínského původu není třeba se bát, kdyby vám to někdo neřekl, nepoznali byste to. Není třeba se obávat ani bezpečnosti, vůz získal v testech Euro NCAP plný počet pěti hvězdiček. Stejně jako má spousta lidí mobil vyrobený v Číně, tak proč ne auto.

MG HS

Síť prodejen a servisů samozřejmě není tak hustá jako u tradičně zavedených značek, takže MG nemůžete servisovat v každém okresním městě. Ale poměr cena / výkon přiláká mnoho zákazníků. Ceník MG HS má jednu zvláštnost, má totiž celkem čtyři výbavové stupně, dva pro manuální a dva pro automatickou převodovku. Základní cena vozu s manuálem začíná na 663 940 Kč, a za to dostanete třeba klimatizaci, tempomat, přední vyhřívaná sedadla, navigaci, přední i zadní parkovací senzory a 17palcová kola. K tomu navíc neobvykle dlouhou záruku 7 let nebo 150 000 kilometrů. A to už se opravdu vyplatí zařadit do výběru.

Martin Šidlák

Technické údaje: MG HS 1.5 TGI

Cena od: 548 711 Kč (bez DPH)
Délka/šířka/výška: 4574/1876/1685 mm
Rozvor: 2722 mm
Zavazadlový prostor: 580 l
Max. výkon:  119 kW / 5500 ot.
Max. točivý moment: 250 Nm / 1500 – 4400 ot.
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení na 100 km/h: 9,7 s
Kombinovaná spotřeba: 7,6 l / 100 km
Emise: 174 g / km