Renault Clio po faceliftu vsadil na ekologii a nový vzhled

Malým vozům ještě úplně neodzvonilo. Ještě než je pravděpodobně zabije norma Euro 7, uvede Renault na trh modernizaci páté generace modelu Renault Clio.
Renault Clio si od svého uvedení v roce 1990 našlo už 16 milionů zákazníků. Nyní se představil facelift páté generace. Výrazné změny doznala přední maska. Zvětšená mřížka chladiče s kostkovaným designem působí dojmem síly a sportovní dynamiky. Má tmavší odstín u loga a světlejší odstín ve směru ke krajům. Verze Techno a Esprit Alpine mají vpředu na karoserii pod chladičem aerodynamickou lištu, která nezapře svoji přímou inspiraci závodními automobily.
Nové Clio je prvním modelem nové vlny automobilů Renault s novým tvarem předních světel, který je inspirován logem značky. Jako příklad lze uvést segmenty denního svícení na obou stranách, které mají tvar polovičního kosočtverce. Také zadní nárazník prošel změnou: difuzor vizuálně zvětšuje zadní část, zvyšuje přítlačnou sílu k vozovce a zdůrazňuje technickou vyspělost tohoto vozu. Modernizovaná zadní světla nyní mají křišťálově transparentní kryty umožňující pohled dovnitř.
Renault Clio: Sázka na ekologii
Sedadla, výplně dveří a palubní deska u verze Techno jsou potaženy speciální ekologicky vyrobenou textilií obsahující až 60 % vláken TENCEL, což je látka na bázi celulózy. Důležitá je i skutečnost, že v novém Clio se nepoužívá žádná kůže.
V interiéru najdeme digitální přístrojový štít se 7“ až 10“ úhlopříčkou. Toto provedení se liší podle stupně výbavy. Multimediální systém Renault Easy Link v kombinaci s volbou režimů MULTI-SENSE a dvaceti asistenčními systémy, které má řidič k dispozici, ještě více usnadňují řízení.
Nové Clio je nabízeno s paletou motorů využívajících různé zdroje energie, včetně technologicky nejvyspělejší verze 145k E-Tech Full Hybrid. Tento vůz umožňuje každému poznat potěšení, kterým je řízení automobilu na elektrický pohon ve velkých městech, a zároveň snížit spotřebu paliva a emise CO2. Ostatní verze s benzínový motorem a motorem na LPG pokrývají široké spektrum výkonu a potřeb. Základem je přeplňovaný benzínový tříválec motor s výkonem 90 koní a šestistupňovou manuální převodovkou dosahujíci točivého momentu 160 Nm.
Zdroj: Renault