5 hlavních věcí o novém Mitsubishi ASX
5 hlavních věcí o novém Mitsubishi ASX. Mitsubishi má v Česku spoustu fanoušků, kteří nedají dopustit na Pajero nebo Outlander a pamatují si slavnou účast značky na Rally Dakar. Mitsubishi je letos potěší hned dvěma novými modely – Colt a ASX. A právě druhý jmenovaný už jsme krátce projeli a víme o něm ty hlavní informace.
1. Design
Za prvé Mitsubishi vůbec neskrývá příbuzenský vztah s Renaultem. A to trochu překvapivě nejen technicky, jak bývá v takových automobilových rodinách obvyklé, ale i vzhledově. Tohle je prostě dvojče Renaultu Captur už na první pohled. Snad nejviditelnějším znakem jsou komplikované přední světlomety ve tvaru písmene C. Přední maska je jinak jen mírně upravená, samozřejmě se ale změnilo logo automobilky. Vzadu jsou rovněž renaultí céčkové světlomety, ale logo Renaultu zde nahradil nápis Mitsubishi, nad kterým je umístěn objektiv parkovací kamery.
2. Interiér
Interiér je až na loga opět shodný s Capturem, což opět není na závadu. Jak z hlediska kvality použitých materiálů, tak z hlediska ergonomie si není nač zásadně stěžovat. Středu palubní desky vévodí samostatně stojící centrální dotyková obrazovka. Ta má podle výbavy úhlopříčku buď 9,3 nebo 7 palců, je přehledná a celkem rychle reagující. Klimatizace se ale ovládá klasicky, tlačítky a otočnými ovladači.
3. Zavazadlový prostor
ASX disponuje zavazadelníkem o objemu 332 litrů. Disponuje ale posuvnou zadní lavicí, díky čemuž lze přidat dalších 69 litrů. Pak už je ale na zadních sedadlech pro dospělé osoby poněkud omezený prostor pro nohy. Kufr tak umí být na poměry své třídy nadprůměrně prostorný, jen mu chybí praktické detaily, je tady třeba jen jediný malý plastový háček na tašku.
4. Motor
Přestože Mitsubishi je vnímáno jako expert na pohon 4×4, ten v novém ASX nenajdete, protože o nenabízí ani výchozí Captur. Diesel v nabídce nenajdete, ale zatímco většina konkurentů nabízí jen benzínové motory, u Mitsubishi ASX můžete zvolit i mild-hybrid, full hybrid nebo dobíjecí plug-in hybrid. Základem nabídky bude litrový tříválec o výkonu 67 kW a mild-hybridní jednotka o objemu 1,3 litru a výkonu 103 kW s manuální a 116 kW s automatickou převodovkou. Full hybrid pak slibuje výkon 105 kW a pro tuto třídu aut netradiční plug-in hybrid 117 kW a čistě elektrický dojezd až 60 kilometrů.
5. Ceny
Základní cena v Česku byla stanovena na 489 950 Kč za litrový tříválec, vrcholný plug-in hybrid začíná těsně pod milionem. K tomu je ale třeba dodat i tovární záruku na pět let nebo 100 tisíc kilometrů. Full hybrid a plug-in hybrid má navíc záruku na baterii 8 let nebo 160 000 kilometrů.
Vadí to, že je ASX víceméně přeznačkovaným Renaultem Captur? Já myslím, že ne. Výchozí model totiž není vůbec špatným malým SUV, což zákazníci svými nákupy oceňují. Mitsubishi tak vsadilo na prověřenou techniku a pokusí se oslovit svoje věrné zákazníky, kteří na tento model už netrpělivě čekají.
Martin Šidlák