Chcete Ford Bronco? Limitovaný počet aut míří do Evropy

Opravdu terénních zábavných aut už na trhu moc není. Vzpomeňme třeba na smutný příběh Suzuki Jimny. Ale Ford Bronco by se měl nyní do Evropy v omezeném počtu kusů dostat.
Ford Bronco bude v Evropě nabízeno ve striktně omezených počtech. Na výběr jsou dvě varianty, hardcore Outer Banks a extrémní Badlands. Obě s vysokou úrovní terénních schopností a poháněné motorem Ford 2.7 EcoBoost V6 Twin-Turbo o výkonu 246 kW (335 k) a točivém momentu 563 Nm. Jízdu v terénu usnadňuje mimo jiné pohon všech kol s redukční převodovkou, systém Trail Control a až sedm jízdních režimů. Nové Bronco si tak bezesporu zaslouží kultovní přezdívku „G.O.A.T“ (angl. koza, tedy zvíře proslulé schopností suverénního pohybu v příkrém terénu), vzniklou složením slov „Goes Over Any Type of Terrain“ (zvládne terén jakéhokoliv druhu).
Přídi dominuje široká maska s ikonickými kruhovými světlomety. Hranaté tvary karoserie umožňují řidiči vidět, kde vůz „končí“, a výrazně tak usnadňují manévrování mezi překážkami v terénu. Bronco má také mnoho jednoduchých, ale důmyslných detailů, jako jsou terénní „mířidla“. Vyvýšené části na horní straně předních blatníků, které lze zároveň použít jako vázací body s nosností až 68 kg. To usnadňuje přepravu větších předmětů, například kánoí.
Odnímatelná pevná střecha s odhlučněným stropem je rozdělená na čtyři samostatné díly, z nichž dva lze uložit do speciálních vaků přímo ve voze. Všechny dveře lze s použitím jediného nástroje zcela demontovat za pouhých osm minut.
Desetistupňový automat i elektronická rozvodovka
Sériově montovaná desetistupňová samočinná převodovka zajišťuje plynulý přísun hnací síly na silnici i v terénu. Při zařazeném redukovaném převodu odpovídá točivý moment na kolech 64,33násobku točivého momentu na výstupu z motoru a Bronco se může pohybovat rychlostí pouhých 6 km/h při 2400 ot.min-1. Výsledkem je preciznější kontrola nad vozem ve velmi nízkých rychlostech a menší riziko zhasnutí motoru při překonávání nejnáročnějších terénních překážek.
Bronco Outer Banks je vybaveno dvoustupňovou elektronickou rozvodovkou, takže mezi standardním a redukovaným převodem lze přepínat stiskem tlačítka, a to i během jízdy.
Bronco Badlands přidává uzávěrku předního diferenciálu a systém umožňující rozpojení předního stabilizátoru, který umožní dosáhnout maximální zkřižitelnosti náprav. Navíc má dvoustupňovou elektromechanickou rozvodovku se samočinným režimem, v němž systém přepíná mezi pohonem dvou a čtyř kol podle potřeby.
Ford Bronco stojí na ocelovém žebřinovém rámu se sedmi příčníky. Tato koncepce tvoří robustní základ a současně umožňuje použít velmi dlouhé zdvihy pérování (až 259 mm), jimž Bronco částečně vděčí za fenomenální průchodnost terénem.
Zdroj: Ford